۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۲۴۰۹۲
نماینده خبرگان رهبری:

شهید صیاد شیرازی به معنای حقیقی کلمه ولایت‌‎مدار بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: شجاعت خاص همراه با اخلاص و تدبیر، از شهید صیاد شیرازی نخبه‌ای ساخت که الگوی تمام فرماندهان بود.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در تالار سرباز پادگان امام رضا(ع) شهرستان مراغه اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی به معنای حققی کلمه ولایت‌‎مدار بود.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که ویژگی های شخصیتی شهید صیاد شیرازی او را محبوب قلوب در نیروهای مسلح کرده بود، خاطرنشان کرد: استقامت و بردباری مهم‌ترین علت جاودانگی شهدای اسلام و انقلاب از جمله شهید سپهبد صیادشیرازی است که بایستی الگوی جامعه قرار گیرند.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: این ویژگی ها، مخصوص انسان های جهادگر بوده که بعد از شهادت خود، نام و روش زندگی و آرمان های آن ها ماندگار می شود، اگر خواهان نسل جوان پویا، جهادی و انقلابی هستیم، بایستی الگوهای ماندگاری همچون صیاد شیرازی را به ایشان معرفی کنیم.


وی با بیان این‌که همه شهدا، نوعی استعداد، قابلیت و نبوغ دارند و انسان‌های عظیم و عزیزی بودند، اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی، اصل جامعیت را در تمام این برازندگی‌‌ها داشت و این موارد سبب تمایز وی نسبت به سایرین شده است، آن شهید بزرگوار هیچ‌گاه از مسیر ولایت و رهبری خارج نشد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که انس با شهدا و حرکت در خط ایثار و شهادت از جمله ضروریات جامعه به شمار می‌رود، تصریح کرد: یکی از صحنه‌های رشادت و دلاوری شهید صیاد شیرازی، عملیات مرصاد بود که وی در این عملیات در زمینه سرکوبی منافقین به خوبی درخشید.


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اخلاق و اخلاص شهید صیاد شیرازی، ادامه داد: شجاعت خاص همراه با اخلاص و تدبیر، از شهید صیاد شیرازی نخبه‌ای ساخت که اکنون به صراحت می‌گوییم وی الگوی تمام فرماندهان بوده و نخبه تمام شهداست.


وی با بیان این‌که شهید صیاد شیرازی در هر حال آماده خدمت به نظام اسلامی ایران و پیروی از فراین فرمانده کل قوا بود، گفت: شهید صیاد شیرازی با تدبیر فوق‌العاده در فرماندهی و اخلاصی که در وجودش غوغا می‌کرد، توانست در مقام پیشبرد اهداف خود نتایج متعالی کسب کند./935/203/ب1

ارسال نظرات