۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۳۲۴۱۰۱
معاون جامعه مدرسین مطرح کرد؛

مشکلات معیشتی مانعی بزرگ در مسیر پیشرفت طلاب

خبرگزاری رسا ـ معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برنامه‌ریزی، نیازسنجی و استعداد یابی را از ارکان حفظ روحیه انقلابی‌گری در حوزه‌های علمیه دانست و گفت: طلبه‌ها پس از بیست سال تحصیل در حوزه‌های علمیه باید به درد جامعه بخورند و بتوانند نیازهای فعلی جامعه اسلامی ایران را پاسخگو باشند.
حجت الاسلام والمسلمين حسن نظري شاهرودي معاون جامعه و نظام جامعه مدرسين حوزه علميه قم
حجت الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ضمن انتقاد از سکولاریسم و هشدار نسبت به خطر نفوذ آن به حوزه‌های علمیه با اشاره به شمار زیاد طلبه‌های تحصیل کرده در این حوزه‌ها گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی صورت گیرد که طلاب پس از بیست سال تحصیل در حوزه‌های علمیه به درد جامعه بخورند و بتوانند نیازهای فعلی جامعه اسلامی ایران را پاسخگو باشند.
 
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از عدم برنامه‌ریزی و نیازسنجی در حوزه‌های علمیه خبر داد و افزود: من از افرادی هستم که طلبه‌هایی را زیر نظر دارم و آن‌ها را تربیت می‌کنم بنابراین یکی از وظایف من این است که آیا تربیت من هماهنگ با نیازهای جامعه هست یا نه؟
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی ورود جدی حوزه‌های علمیه و مدیریت آن را به بحث برنامه‌ریزی و نیاز سنجی خواستار شد و ابراز داشت: استعداد سنجی از اولین ارکان تربیت طلبه است؛ آموزش فقه و اصول جای خود و پرورش و تربیت طلبه‌هایی انقلابی جای خود را دارد.
 
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حفظ روحیه انقلابی‌گری در حوزه‌های علمیه ابراز داشت: کل حوزه علمیه و تمام دست اندرکاران آن از شورای مدیریت و بخش‌های دیگر باید کار کنند تا طبق سخنان رهبر معظم انقلاب طلبه بعد از پانزده سال تحصیل در حوزه بتواند با ورود به جامعه نیاز‌های فرهنگی و دینی جامعه را برطرف کند.
 
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از کسانی که فعالیت مذهبی را جدای از جامعه و نظام می‌دانند گفت: این رفتار که حوزویانی بی‌تفاوت به مسائل اجتماعی را به وجود خواهد آورد خود نمادی از سکولاریسم در حوزه‌های علمیه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی با اشاره به مشکلات معیشتی طلاب گفت: ازدیاد مشکلات معیشتی باعث شده است تا طلبه‌های جوان به جای اینکه فرصت بیشتری را برای درس خواندن اختصاص دهند بیشتر به فکر کار و معیشت خود باشند که این مسأله به صورت ناخودآگاه آفتی در حوزه‌های علمیه و بی‌تفاوتی نسبت به مسائل دیگر شده است./836/ت302/ج
ارسال نظرات