۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۳۲۴۱۰۶
مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین:

امام محمد باقر دانشگاه بزرگ اسلامی را در راستای نشر حقایق و معارف الهی پی ریزی کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین گفت: پیشوای پنجم در طی مدت امامت خود در شرایط نامساعد حکومتی، به نشر و اشاعه حقایق و معارف الهی پرداخت و مشکلات علمی را تشریح و دانشگاه بزرگ اسلامی را پی ریزی کرد.
امام محمد باقر عليه‌السلام

طاهره شاکری مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به میلاد با سعادت امام محمد باقر(ع) و فضیلت این امام همام، گفت: امام محمد باقر(ع) در اول رجب و در شهر مدینه از پدر و مادری فاطمی و علوی متولد شد.

 

وی با اشاره به رفع مشکلات علمی توسط امام محمد باقر(ع)، بیان داشت: پیشوای پنجم در طی مدت امامت خود در شرایط نامساعد حکومتی، به نشر و اشاعه حقایق و معارف الهی پرداخت و مشکلات علمی را تشربح نمود و دانشگاه بزرگ اسلامی را پی ریزی کرد.

 

شاکری در خصوص فضائل امام محمد باقر(ع)، ابراز کرد: ایشان در علم، زهد، عظمت و فضیلت سرآمد همه بزرگان بنی هاشم بود و مقام بزرگ علمی و اخلاقی او مورد تصدیق دوست و دشمن قرار می‌گرفت.

 

وی افزود: آوازه علوم و دانش‌های امام محمد باقر(ع) چنان نقاط مختلف کشور اسلامی را پر کرده بود که لقب باقرالعلوم یعنی گشاینده دریچه‌های دانش و شکافنده مشکلات علوم به خود گرفته بود.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر ورامین اظهار داشت: ایشان شاگردان برجسته‌ای در زمینه‌های فقه، حدیث و تفسیر تربیت کردند که ابوبصیر، بریدبن معاویه، حمران بن اعین و محمدبن مسلم و... تربیت یافته مکتب آن حضرت هستند.

 

شاکری با بیان روایتی از امام صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) در روایتی فرمودند زراره، ابوبصیر، محمدبن مسلم و بریدبن اعین اگر این‌ها نبودند کسی از تعالیم دین و مکتب پیامبر(ص) بهره‌ای نمی‌یافت آنان از میان شیعیان زمان ما نخستین کسانی بودند که با مکتب ما آشنا شدند و در روز رستاخیز نیز بیش از دیگران به ما خواهند پیوست، شاگردان مکتب امام باقر(ع) سرآمد فقها و محدثان زمان بودند و در میدان رقابت علمی بر فقها و قضات غیر شیعی برتری داشتند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آن حضرت با پنج تن از خلفای اموی معاصر بود و از شگردها و سیاست‌های شیطانی آنان در جهت اسلام ستیزی و اغوای مردم به خوبی آشنا بود و می‌دانست که آنان ایمان و اعتقادی به اسلام ندارند و آنچه به نام دین مطرح می‌کنند تنها ظواهر دینی در راستای اغفال مردم است./813/302/ب3

ارسال نظرات