۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۳۲۴۱۲۲
امام جمعه موقت بجنورد:

شهید صیاد شیرازی الگوی ماندگار نیروهای مسلح کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به اینکه ولایت‌مداری، دشمن‌شناسی و کار برای رضای خدا سه ویژگی بارز شهید صیاد شیرازی بود، گفت: این شهید بزرگوار الگوی ماندگار نیروهای مسلح به ویژه ارتشیان است.
حجت الاسلام موسوي جاجرمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد، امروز در مراسم سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی که به مناسبت هفته ارتش در محل تیپ 130 ارتش شهید دلجویان خراسان شمالی برگزار شد، با تبیین ویژگی‌های ممتاز و رشادت‌های این شهید بزرگوار، اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی پیش از پیروزی انقلاب از مبارزان علیه رژیم ستم‌شاهی بود و پس از پیروزی انقلاب نیز همواره در صف نخست دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی قرار داشت.

 

وی با بیان اینکه این شهید بزرگوار در تمام این دوران گوش به فرمان ولی فقیه بود، ادامه داد: این فرمانده نیروهای مسلح مدیری هوشیار، متخصص و آگاه به موضوعات روز بود که نقش مهمی در استحکام نظام اسلامی ایفا کرد.

 

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به اینکه ولایت‌مداری، دشمن‌شناسی و کار برای رضای خدا سه ویژگی بارز شهید صیاد شیرازی بود، افزود: این شهید بزرگوار الگوی ماندگار نیروهای مسلح به ویژه ارتشیان است.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان شمالی با بیان اینکه ساده‌زیستی یکی دیگر از ویژگی‌های بارز شهید صیاد شیرازی بود، خاطرنشان کرد: وی با ولایت‌مداری و حساسیت نسبت به بیت‌المال تنها برای رضایت خداوند کار می‌کرد و به همین دلیل نیز در دل مردم جای داشت و مراسم تشییع پیکر او با شکوه و حضور انبوه مردم برگزار شد.

 

وی در ادامه با اشاره به شعار سال، اقتصاد مقاومتی را نسخه نجات‌بخش اقتصاد کشور دانست و افزود: همه اقشار جامعه و مسؤولان می‌بایست در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی وارد عرصه اقدام و عمل شوند.

 

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با تأکید بر اینکه در راه حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی می‌بایست به صورت عملی ولایت مدار باشیم، اضافه کرد: درواقع تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو ولایت‌مداری عملی و گوش به فرمان ولایت بودن است.

 

رییس جبهه متحد اصولگرایان استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به لزوم تقویت بنیه دفاعی کشور، از بیان برخی اظهارنظرها در زمینه پیشرفت‌های موشکی کشور انتقاد کرد و گفت: بر اساس آموزه‌های قرآنی و اسلامی ما همواره باید برای افزایش توان نظامی و دفاعی خود تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به اهمیت دفاع موشکی و توان نظامی در این زمینه در دنیای امروز، تصریح کرد: ما باید خود را برای مقابله با اقدامات احتمالی دشمنان آماده کرده و در این راستا به‌ اندازه‌ای قوی شویم که خیال تعدی به فکر دشمن خطور نکند.

 

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با تأکید بر اینکه بنیه دفاعی کشور قوی است اما باید قوی‌تر شود، اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی برای آنکه بتواند اهداف و آرمان‌های اسلامی و انقلابی خود را پیگیری کرده و از مظلومان در برابر ظالمان جهان دفاع کند می‌بایست روز به روز خود را بیش از گذشته به تجهیزات دفاعی و نظامی مجهز کند.

 

گفتنی است، شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در چهارم خرداد سال 1323 در شهرستان درگز از توابع استان خراسان رضوی دیده به جهان گشود و در بیست و یکم فروردین سال 1378 در مقابل در منزل مسکونی خود در تهران از سوی عناصر ضدانقلاب ترور و شهید شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات