۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۳۲۴۱۲۶
مسؤول ستاد اعتکاف قزوین:

ثبت نام اعتکاف تا 29 فروردین ادامه دارد/ خیران نگاه ویژه‌ای به برنامه اعتکاف داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد اعتکاف قزوین گفت: ثبت نام برنامه معنوی اعتکاف از روز جمعه 20 فروردین آغاز شده و تا بیست و نهم این ماه ادامه دارد.
حجت الاسلام صفي خاني

حجت‌الاسلام موسی صفی‌خانی، مسؤول ستاد اعتکاف قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان اینکه امسال بیست و پنجمین دوره اعتکاف در استان قزوین برگزار می‌شود، گفت: ثبت نام برنامه معنوی اعتکاف از روز جمعه 20 فروردین آغاز شده و تا بیست و نهم این ماه ادامه دارد.

 

وی افزود: مراسم اعتکاف روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب مصادف با روزهای دوم، سوم و چهارم اردیبهشت ماه در 7 مسجد قزوین برگزار خواهد شد.
 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: ثبت نام فقط از طریق وب سایت رسمی اعتکاف قزوین به آدرس etekaf-qazvin.ir است و به هیچ عنوان ثبت نام حضوری انجام نمی‌شود.
 
حجت‌الاسلام صفی‌خانی اضافه کرد: در این دوره از اعتکاف مسجدالنبی(ص) ویژه برادران است و خواهران نیز در مساجد سنجیده، محمدرسول الله(ص)، الغدیر، امام خمینی(ره)، مسجد الهادی(ع) و مسجد جامع معتکف خواهند شد.
 
مسؤول ستاد اعتکاف قزوین اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال حدود یک هزار نفر از برادران و حدود یک هزار و 400 نفر از خواهران را ثبت نام کنیم.
 
وی با اشاره به نقش پررنگ خیران در برگزاری هر چه بهتر مراسم اعتکاف، عنوان کرد: کمک خیران می‌تواند فضا را برای حضور بیشتر جوانان فراهم کند و از طرفی اطعام روزه‌داران بسیار در اسلام توصیه شده و دارای ثواب بسیار زیادی است.
 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین به نقش‌ اعتکاف در زندگی افراد اشاره کرد و گفت: افرادی که حتی برای یکبار در برنامه اعتکاف شرکت کرده‌اند از آن به عنوان اتفاقی پرارزش در زندگی خود یاد می‌کنند.
 

مسؤول ستاد اعتکاف استان قزوین خاطرنشان کرد: هرساله استقبال خیلی خوبی از برنامه اعتکاف می‌شود و ما به دلیل کمبود ظرفیت و محدودیت تنها نیم درصد از جمعیت این استان را مورد پوشش قرار می‎دهیم./955/303/ب1

ارسال نظرات