۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۳۲۴۱۳۷
حجت‌الاسلام ذوالنور:

دولت عزم جدی برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی ندارد

خبرگزاری رسا ـ منتخب مردم قم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تبیین الزامات عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی تصریح کرد که دولت عزم جدی برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی را ندارد.
حجت الاسلام ذوالنوري

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به سؤالی درباره تحلیل وضعیت اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار داشت:‌ زمانی می‌توان از لفظ تحلیل استفاده کرد که اطلاعات مربوطه کافی نباشد.

 

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور ادامه داد:‌ این‌که رهبر معظم انقلاب سال جاری را به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام‌گذاری کردند، بدین جهت است که اقدام و علمی از سوی دولت و مسؤولان در خصوص اقتصاد مقاومتی رخ نداد.

 

وی تصریح کرد: برخی قائلند که دولت اقتصاد مقاومتی را باور ندارد یا نسبت به این مقوله توجیه نیست؛ همچنین امکان دارد که مسیر انحراف را در پیش گرفته باشد یا قدرت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی را نداشته باشد؛ این تحلیل‌ها اشتباه است، دولت عزم جدی برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی را ندارد.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور عنوان کرد: اصول و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی واضح هستند به طور مثال می‌توان به تأسیس شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد اما متأسفانه دانشگاه‌های بیگانه دانشجویان ما را می‌بلعند و در خدمت خود می‌گیرند.

 

وی اظهار داشت:‌ دولت باید از نخبگان و فرهیختگان علمی حمایت کند تا علم خام آنان به صنعت و تکنولوژی تبدیل شود و تحول اقتصادی در زندگی مردم و پهنه اقتصادی به وجود آید اما چنین حرکتی را پیش نمی‌برد.

 

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد که یک اصل آن تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان و تکیه بر توانمندی داخلی است؛ نباید چشم به واردات دوخت.

 

وی ادامه داد: چنانچه به تولید داخلی آن‌طور که باید و شاید توجه نشود، هیچ‌گاه نمی‌توان به اقتصاد مقاومتی دست یافت؛ همچنین لازم است که بازارهای منطقه‌ای را در راستای اقتصاد مقاومتی تقویت کرد.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور ابراز کرد: چنانچه دولت در بازارهای منطقه‌ای سرمایه گذاری کند به طور مثال خلأ اقتصادی کشور ترکیه پس از اختلاف با روسیه را برطرف کند، تأثیر بسزایی بر اقتصاد مقاومتی خواهد گذاشت.

 

وی افزود: اگر محوریت در برنامه ششم توسعه بر رشد تولید داخلی، تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باشد، می‌توان اقدام و عملی در عرصه اقتصاد مقاومتی مشاهده کرد در حالی که نام گذاری سال 95 به اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی، معنای دیگری را متبادر می‌کند.

 

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور خاطرنشان کرد:‌ با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، شعار صرف در خصوص اقتصاد مقاومتی، مردم را زده می‌کند؛ مردم باید در عمل شاهد اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد داخلی باشند./997/ت302/ج1

ارسال نظرات