۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۳۲۴۱۴۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:

خدمات ارزشمند هلال احمر برگرفته از اندیشه های ناب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این‌که خدمت به هم‌نوع در اسلام بسیار مورد توجه و تأکید قرار گرفته است، گفت: اصول هفت گانه در سازمان هلال احمر برگرفته از اندیشه های ناب اسلامی است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار مسؤولان هلال احمر استان با تشکر از تلاش های شبانه روزی پرسنل جمعیت هلال احمر گفت: در مقطعی جمعیت هلال احمر حتی یک وسیله نقلیه برای کمک رسانی نیز در اختیار نداشت اما تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان زمینه ساز رشد و ارتقاء این جمعیت شد. 

 

وی، جمعیت هلال احمر را سازمانی جهانی و بدون مرز توصیف کرد و افزود: این مهم نشان دهنده ارزش و قداست کار و خدمات هلال احمراست که تبعیضی در ارائه خدمت به مردم آسیب دیده قائل نیست.

 

امام جمعه ساری افزود: جمعیت هلال احمر سازمان مردمی و خدمتگزار است که در حساس ترین شرایط خدمات حیاتی و نجات بخش خود را بدون هیچ چشم داشتی، صادقانه به آسیب دیدگان ارائه می دهد که این کار بسیار ارزشمند است و باید قدر آن را دانست چون خدمت به مردم خدمت به خدا است. 

 

وی با تاکید براین نکته که ارزش کار در هلال احمر باید فراتر از مسائل اقتصادی و مادی باشد، گفت: کار هلال احمر، کاردل است از این رو باید همواره با نیت و توکل بر خدا و در راستای جلب خشنودی پروردگار باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: خادمان صدیق و بی ریای مردم در جمعیت هلال احمر انسان های وارسته ای هستند که دلیل اساسی حضورشان در چنین سازمانی تنها مهرورزی، نوع دوستی و عشق به هم نوع است. 

 

وی با اشاره به این‌که خدمت به هم‌نوع در اسلام بسیار مورد توجه و تأکید قرار گرفته است، گفت: اصول هفت گانه در سازمان هلال احمر برگرفته از اندیشه های ناب اسلامی است.  

 

آیت الله طبرسی با بیان این که ارج گذاری به تلاش های شبانه روزی تلاش گران جمعیت هلال احمر یک ضرورت مهم است، خاطرنشان کرد: فعالان این عرصه در مواقع بحرانی همه توان خود را برای کمک به همنوع خود به کار می گیرند.  

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری رهبری با اشاره به این‌که کاری که برای رضای خدا صورت گیرد، خستگی ندارد و فرصت ها را از بین نمی برد، اظهار داشت: وظیفه امدادگران هلال احمر خدمت به بندگان خدا است و باید با نیت پاک و خالص انجام گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، کار فعالان جمعیت هلال احمر را یک عبادت اجتماعی توصیف کرد و گفت: خدمت جمعیت هلال احمر به آسیب دیدگان و محرومان جامعه کمتر از عبادت نیست.

 

آیت الله طبرسی با تاکید براین نکته که هلال احمر مازندران یکی از فعال ترین و پرکارترین دستگاه های اجرایی استان است، گفت: به دلیل ویژگی های طبیعی و جاذبه های توریستی استان به منظور ارائه خدمات موردنیاز به گردشگرانی که از سراسر کشور به مازندران سفر می کنند، همیشه در آماده باش است.

 

وی در ادامه از خدمات گسترده جمعیت هلال احمر استان در ایام نوروز و همچنین در فصول زمستان و تابستان تقدیر کرد و گفت: روح اسلام، مهرورزی، کرامت، نوع دوستی، آزادیخواهی و استقلال طلبی است که این فضایل در خدمات جمعیت هلال احمر نمود کاملاً عینی و ملموس دارد./950/202/ب1

ارسال نظرات