۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۳۲۴۱۵۱

همایش بزرگداشت شیخ محمود شبستری برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش سراسری بزرگداشت شیخ محمود شبستری عارف و شاعر نامی ایران و خالق اثر گرانسنگ «گلشن راز» برگزار می شود.
شيخ محمود شبستري

محمدحسن چمیده فر، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری همایش سراسری بزرگداشت شیخ محمود شبستری عارف و شاعر نامی ایران و خالق اثر گرانسنگ گلشن راز در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این همایش پانزدهم اردیبهشت ماه جاری در شهرستان شبستر برگزار می شود.


وی خاطرنشان کرد: بیت بیت کتاب وزین گلشن راز، از آسمان معنی به زمین الفاظ فرود آمده و در عالم نقش و نگار، نام و نشان یافته است و این کتاب گرانسنگ به حقیقت یکی از حکیمانه ترین و زیباترین کتابهای عرفانی به زبان شعر است.


وی افزود: آیین بزرگداشت این شاعر نامی، فرصتی است تا به جای گشت و گذار کامل تنها پنجره‌ای بدان گلشن بگشائیم و پاسخ کوتاه وی را به پاره‌ای از مسائل عرفانی باز ‌نمائیم و مشام جان ها را به شمیم گل های گلشن راز شیخ محمود شبستری عطرآگین سازیم.


چمیده فر گفت: این عارف و شاعر پرآوازه ایران در کتاب خود با زبان شعر راه تکامل انسان را به زیباترین شیوه بیان کرده و مفاهیم عمیق عرفانی و انسانی را به تصویر کشیده است.


معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی شناساندن بزرگان و مفاخر علمی، ادبی و فرهنگی را بهترین راهکار برای پیوند دادن اندیشه نسل نو و گذشتگان و بهترین شیوه برای مبارزه با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی عنوان کرد.


چمیده فر تاکید کرد: با توجه به جایگاه جهانی عارف و شاعر بزرگ شیخ محمود شبستری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تمام توان خود را در برگزاری این همایش به کار بسته و با برگزاری این همایش زمینه را برای برگزاری همایش بین المللی بزرگداشت شیخ محمود شبستری در سال آینده فراهم خواهد کرد./935/303/ب1

ارسال نظرات