۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۳۲۴۱۵۳
اقتصاد مقاومتی از فرهنگ تا عمل(7)

تفکر سریع القلم آبشخور برخی حرف‌های رییس جمهور

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان با انتقاد از وضعیت فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه گفت: آقای سریع القلم نظریه‌ای در کتاب «ایران و جهانی شدن» دارد که برخی از کلمات او در سخنان رییس جمهور هم شنیده می‌شود؛ وی می‌گوید لفظ استقلال معنایی ندارد و کسی که می‌خواهد رشد یابد و به توسعه برسد، باید جهانی شود و جهانی شدن یعنی برقراری ارتباط اقتصادی عمیقی با آمریکا.
حجت الاسلام احمد پناهيان استاد حوزه و دانشگاه

حجت‌الاسلام احمد پناهیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به وضعیت فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه امروزی اظهار داشت: جهاد اقتصادی و فعال شدن پدیده اقتصاد مقاومتی برای آحاد جامعه یک امر حیاتی است اما هنوز آن‌طور که باید و شاید محقق نشده است.

 

وی با بیان این‌که فرهنگ سازی رسانه ملی در خصوص اقتصاد مقاومتی به تنهایی کفایت نمی‌کند، گفت: رسانه‌ها خصوصا رسانه‌هایی که مخاطب بیشتری دارند، به جای رقابت در پرداختن به حاشیه‌ها، به دنبال انجام کار عمقی در جریان‌های فرهنگی به ویژه جریان اقتصاد مقاومتی باشند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد:‌ رسانه‌ها به تقسیم کار در امور فرهنگی بپردازند و هر کدام وظیفه‌ای برای فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی به عهده بگیرند.

 

وی تأکید کرد:‌ چنانچه در کار فرهنگی میان رسانه‌ها تقسیم کار صورت بگیرد و مبانی دینی اقتصاد مقاومتی تبیین شود، هم وظایف اقشار گوناگون در عرصه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی آن تشریح شود و هم سایر حوزه‌های فرهنگی عنوان شوند.

 

حجت‌الاسلام پناهیان عنوان کرد: آقای سریع القلم نظریه‌ای در کتاب «ایران و جهانی شدن» دارد که برخی از کلمات او در سخنان رییس جمهور هم شنیده می‌شود؛ وی می‌گوید لفظ استقلال معنایی ندارد و کسی که می‌خواهد رشد یابد و به توسعه برسد، باید جهانی شود و جهانی شدن یعنی برقراری ارتباط اقتصادی عمیقی با آمریکا.

 

وی اظهار داشت:‌ آقای سریع القلم معتقد است که مبنایی به عنوان نفی سبیل در دین وجود دارد که باید از این مبنا گذر کرد تا اقتصاد و ارتباط با دنیا و کدخدا رشد یابد.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: حوزه علمیه باید مبنای اقتصادی را از آیات قرآن کریم استخراج کرده و از حیثیت اقتصادی دین دفاع کند؛ جنگ امروز ما، جنگ اقتصادی در عرصه فرهنگ است.

 

وی ادامه داد: رسانه می‌تواند به حرکت حوزه در عرصه فرهنگ سازی و پاسخ‌گویی به شبهات اقتصادی کمک کند و مجامع اقتصادی را به تولید داخلی تحریک کند./997/ت302/س

ارسال نظرات