۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۳۲۴۱۵۶
امام جمعه شبستر:

شهید آوینی عمر خود را در راه معرفی فرهنگ اسلامی از رهگذر هنر سپری کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که شهید آوینی عمر خود را در راه معرفی فرهنگ اسلامی از رهگذر هنر سپری کرد، گفت: نمایش جلوه های شجاعت و ایثار رزمندگان اسلام در دفاع مقدس از دریچه هنر سینما از اقدامات ارزشمند شهید آوینی بود.
حجت الاسلام علي محمدزاده

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده امام جمعه شبستر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، و با تبریک فرار رسیدن ماه رجب و سالروز میلاد امام محمدباقر(ع)، گفت: این ماه از نظر حرمت و فضیلت مهم و ارزشمند بوده و از اعمال این ماه پرفضیلت، استغفار از معاصی است.


وی با اشاره به سخنان امام محمدباقر(ع) در خصوص تقوا، ابراز داشت: داشتن تقوا، اطاعت از خدا، تواضع و ادای امانت از صفات شیعیان است و هر کس از مکتب قرآن و اهل بیت (ع) تبعیت کند به خیر و نیک عاقبت خود را سر خواهد کرد.


امام جمعه شبستر شهید آوینی را مصداق انسانی الهی و متقی دانست و اذعان داشت: تقوای شهید آوینی سبب ساز روحیه الهی و انقلابی وی بود، هنر انقلاب اسلامی و ارزش های هنری دین اسلام از رهگذر وجود پر برکت شهید آوینی مطرح شد.


وی با بیان این‌که شهید آوینی عمر خود را در راه معرفی فرهنگ اسلامی از رهگذر هنر سپری کرد، ادامه داد: نمایش جلوه های شجاعت و ایثار رزمندگان اسلام در دفاع مقدس از دریچه هنر سینما از اقدامات ارزشمند شهید آوینی بود.


عضو شورای استانی حوزه علمیه افزود: شهید آوینی عمر خود را در راه ارائه محتوای دینی و فرهنگ اسلامی از رهگذر هنر سپری کرد و در نهایت جان خود را در راه اسلام و آموزه های دین فدا کرد و در راه انقلاب اسلامی ایران به شهادت رسید.


وی با بیان این‌که شهادت، مکتب با فضیلت، زنده شدن و ماندگاری است، خاطرنشان کرد: ای
ن مکتب، حق و حقیقت را احیا می کند و سپری در برابر استکبار و زیاد خواهی بشر است و مدافع حق و ارزش های دین اسلام است.


حجت الاسلام محمدزاده، تصریح کرد: شهدا در روز قیامت از ما سؤال خواهند کرد که بعد از شهادت ما در راه احیای دین اسلام و اجرای فرمان امام خمینی(ره) چه کردید؟ و اینکه آیا پیرو امام خمینی(ره)، امام خامنه ای و شهدا مانده اید؟


امام جمعه شبستر با تاکید بر داشتن بصیرت در زمان حال، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها بر خلاف مسیر امام (ره) و شهدا و خط مشی مقام معظم رهبری و مصالح جامعه و به ویژه مستضعفین قدم برمی دارند که باید خود را اصلاح کنند./854/302/ب1

ارسال نظرات