۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۳۲۴۱۷۷
مبلغ نمونه کشور:

امام باقر به عمق علوم وارد شده است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ نمونه کشور از باقرالعلوم به عنوان یکی القاب امام باقر(ع) نام برد گفت: از جابربن انصاری سؤال کردند چرا به امام باقر می گویند باقر العلوم؛ جابر از قول پیامبراکرم گفت، حضرت فرمود، به دلیل اینکه امام باقر(ع) به عمق علوم دست پیدا می کند.
حجت الاسلام علي اصغر ظهيري

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام علی اصغر ظهیری مبلغ نمونه کشور، شنبه شب در ادامه سلسله بحث های بصیرتی، اخلاقی در مسجد سلمان فارسی کاشان فرا رسیدن ماه رجب و میلاد امام باقر(ع) را تبریک گفت و با اشاره به این که تنها ماه رمضان، ماه خدا نیست گفت: ماه رجب آنقدر عظمت دارد که پیامبراکرم(ص) می فرماید، ماه رجب شهرالله و ماه خدا است.

 

وی با بیان این که زمان برای ما انسان ها معنی زمان را دارد اما برای خداوند زمان مطرح نیست افزود: پیامبراکرم(ص) شبی که به معراج رفت پرده را کنار زد و معراج رفت و54 رکعت نماز خواند و بهشت و ملائکه را دید و بعد از بازگشت از معراج پرده هنوز در حال کنار رفتن بود و این موضوع بیانگر این است که زمان برای خدا مطرح نیست.

 

حجت الاسلام ظهیری با اشاره به این که هیچ کس در دنیا مجاز نیست به زمان بد بگوید یادآور شد: یکی از شاگردان امام هادی که روز پرحادثه ای را پشت سرگذاشته بود به امام هادی گفت، امروز روز نحسی بود، امام هادی در جواب او گفت، هیچ موقع به زمان بد نگویید.

 

به گفته وی، یکی از زمان هایی که برایش ارزش قائل شده است ماه مبارک رجب است، از این رو اگر کسی یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، ثواب هزار سال عبادت را در پرونده اعمال او ثبت و ضبط می کنند، از این رو پیامبر اکرم می فرماید، اگر کسی همه ماه رجب را روزه بگیرد،گذشته اش بخشیده می شود، آینده اش تأمین می شود و از عطش روز قیامت نجات می یابد.   

 

اما باقر(ع) تنها امامی است که هم حسنی است و هم حسینی است

وی در ادامه با اشاره به شخصیت امام باقر(ع) گفت: اما باقر(ع) تنها امامی است که هم حسنی است و هم حسینی است چرا که مادرش حسنی است و پدرش حسینی است، از این رو امام باقر(ع) دو شرفه است و سادات طباطبا همه از این نسل هستند.

 

حجت الاسلام ظهیری،از باقرالعلوم به عنوان یکی القاب امام باقر(ع) نام برد و افزود: از جابربن انصاری سؤال کردند چرا به امام باقرمی گویند باقر العلوم، جابر از قول پیامبراکرم گفت، به دلیل اینکه امام باقر(ع) به عمق علوم دست پیدا می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به سه تفاوت علم و سواد گفت: برخی ها با سواد هستند اما عالم نیستند، برخی ها عالم هستند اما سواد خواندن و نوشتن ندارند و برخی دیگر کوه سواد هستند اما عالم نیستند.

 

این مبلغ نمونه کشور یادآور شد: اولین تفاوت سواد و علم  این است که سواد حرف است اما علم نور است، از این رو کسانی که می خواهند باسواد شوند باید درس بخوانند اما علم خواندنی نیست، علم نور است.

 

به گفته وی، اگر علم نور باشد و حرف سواد باشد جای سواد مغز و ذهن و حافظه است اما جای علم مغز و حافظه و ذهن نیست چرا که علم برای انسان قلب انسان است، از این امام باقر فرمود، خدا کسی را که دوست داشته باشد قلب او را برای پذیرش علم آماده می کند چون قلب جای علم است.

 

حجت الاسلام ظهیری همچنین گفت: سواد اگر حرف باشد و جای او مغز باشد و علم نور باشد و جایش قلب باشد تفاوت سوم آن این است که سواد با آلزایمر از بین می رود اما علم با آلزایمر از بین نمی رود.

 

این مبلغ دینی در ادامه با اشاره به سه شاخه از علم اهل بیت(ع) گفت: شاخه اول علم اهل بیت(ع) آشنایی اهل بیت(ع) با تمام زبان زنده دنیا است، از این رو یکی از ویژگی های امام معصوم(ع) ارتباط کلامی با هر نوع زبان است و درروایت است که امیر مومنان که دو بار به ایران امده است اصفهانی صحبت کرده است.

 

هر موقع دلتنگ شدید به قم و حرم حضرت فاطمه معصومه(س) پناه ببرید

این مبلغ نمونه کشور با بیان این که هر موقع دلتنگ شدید به قم و حرم حضرت فاطمه معصومه(س) پناه ببرید یادآور شد: زمانی که به ورودی حرم حضرت وارد می شوید در عالم معنا آبشاری است که روی بدن زائر می گیرند و تمام چرک و رذائلی که در درون انسان است پاک می شود.

 

حجت الاسلام ظهیری یادآور شد: اولیاء خدا در قم زیاد بودند و رابطه شان با اهل بیت قطع نبوده و زمانی که به حرم مشرف شوید، حرم کریمه اهل بیت تجلی گاه زمور عظمت صدیقه کبری در قم مصادق پیدا کرده است و زمانی که وارد حرم شدی در مسجد بالا سر، قبورعلمایی است که همه از سادات جلیل القدر هستند از جمله علامه طباطبایی، سید احمد آقای خوانساری، سید رضا بهاالدینی و آیت الله برجرودی از جمله سادات دو شرفه ای هستند که از نسل امام باقر(ع) هستند.

 

حجت الاسلام ظهیری در بخش دیگری از سخنان خود، خطر شبکه های مبتذل اعتقادی را متذکر شد و گفت: امروز یکهزار و 400 شبکه مبتذل اعتقادی  روی ذهن جوانان ما شبانه روز فعالیت می کنند و قصد دارند رابطه اهل بیت با وحی قطع کنند.

 

به گفته جوان امروز با کمترین هزینه و با یک گوشی موبایل و با یک سیم کارت چند هزارتومانی به همه دنیا متصل می شود و در قم مؤسسه ای است که در سال 4 هزار ایمیل از سراسر دنیا دریافت می کند./1307/202/ب3

 

ارسال نظرات