۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۳۲۴۱۸۰
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

آگاهی بخشیدن به مردم از اهداف امام محمدباقر بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: امام محمد باقر (ع) دانشمند آسمان تابناک امامت است که سراسر عمر خویش را برای آشکار کردن حقایق دنیای اسلام و آگاهی بخشیدن به سطح فکر مسلمانان صرف کرد.
حجت‌الاسلام سيدعلي حسيني‌پور، مدير حوزه علميه استان مرکزي

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور، مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: امام محمدباقر(ع) دانشمند آسمان تابناک امامت است که سراسر عمر خویش را برای آشکار کردن حقایق دنیای اسلام و آگاهی بخشیدن به سطح فکر مسلمانان صرف کرد.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور افزود: این امام همام بواسطه آشکار ساختن اسرار علوم بر مردم با نام باقرالعلوم مشهور شد که با گذشت و صبوری گام های تاثیرگذاری را نیز در این زمینه برداشتند.


مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: ایشان خورشیدی است که با پاسخگویی به پرسش های مردم، عبادت، شب زنده داری، کار و تلاش در اوج زهد و تقوا، صمیمیت و محبت با دوستان و اهتمام به حقوق مالی مردم همچون نگین انگشتری بین مردم می درخشید و همین ویژگی ها سبب شد تا دشمنان جهان اسلام نسبت به این امام بزرگوار خشم بر دل بگیرند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور ادامه داد: امام محمد باقر (ع) سردار علم و دانش دنیایی بود که جهل اعراب ذره ذره در حال نابود کردن آن بود و اگر نبود شهامت، شجاعت، شکیبایی و آگاهی به اسرار علوم اسلامی، قرآن و فلسفه این امام همام به طور یقین امروز بسیاری از پیشرفت های جهان اسلام به منصه ظهور نمی رسید.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: امام محمد باقر(ع) همپای مردم عادی به کشت و کار در مزرعه می پرداخت و نسبت به دستگیری از نیازمندان پیشرو بود.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور خاطرنشان کرد: سرانجام این امام همام که فقط حدود نوزده سال، امامت و رهبری شیعیان را بر عهده داشت در روز دوشنبه هفتم ذیحجه سال صد و چهارده هجری قمری در سن پنجاه و هفت سالگی با توطئه هشام مسموم شد به شهادت رسید و در مدینه و در کنار قبر پدر بزرگوارش به خاک سپرده شد.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی افزود: پنجمین ستاره تابناک این آسمان، ستاره دنباله داری است که بواسطه دانش فراوانش باقرالعلوم نامیده شده است. امام محمد باقر (ع) اقیانوسی از دانش و علم، دریایی از صبر و شکیبایی، دنیایی از گذشت و آسمانی لبریز از دانسته های مربوط به علوم مختلف بوده اند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور گفت: این امام همام که یادگاری از عاشورا و صحرای داغ کربلا است و دنیایی از خاطرات آب، تب، هجر، شجاعت و علقمه را در دل دارد در روز جمعه اول ماه رجب سال 57 هجری در مدینه چشم به جهان گشود و نخستین روز از ماه رجب را با تولدش زیبنده کرد به میلاد شکافنده دانش ها، امام آگاه نسبت به اسرار فلسفه، آگاه از حقیقت احادیث و روایات، آگاه نسبت به اسرار قرآن و نسبت به حقایق آن و در واقع با این تولد در جمعه ای که در آن انتظار ظهور یوسف زهرا(س) حضرت مهدی (عج) می رود آسمان امامت و ولایت را منور کرد به ستاره دنباله دار عالم علم و دانش.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی اظهار داشت: آسمان امامت مسلمانان زیبنده شده است به 12 اختر تابناک آسمانی که هر یک بیش از تصور آدمیان در روشنایی بخشیدن به بلوغ فکری، تبلور اندیشه و آگاهی ذهن و روح آدمیان تاثیر گذار هستند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور در ادامه گفت: القاب این امام همام باقر، شاکر، هادى و امین است و ایشان فرزند حضرت سیدالساجدین، امام زین العابدین، علی بن الحسین (ع) و فاطمه دختر امام حسن مجتبی(ع) است./842/302/ب1

ارسال نظرات