۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۳۲۴۲۳۹
آیت الله نمازی:

منطق اسلام جنگ نیست اما زیر بار ستم نمی رود/ ضرورت تقویت توان موشکی برای مقابله با کفر

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه درکاشان با بیان این که منطق اسلام جنگ نیست، گفت: اسلام جنگ طلب نیست اما جنگ پذیر هم نیست و زیر بار ظلم و ستم دشمن هم نمی رود و در برابر دشمن با قدرت و تا پای جان می ایستد؛ خداوند در قرآن از مسلمانان می خواهد تا جایی که در توان دارند در تولید جنگ افزارها برای اقتدار اسلام و مسلمانان تلاش کنند و با اقتدار برای مقابله با کفر آماده باشند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، پیش از ظهر امروز در دیدار با تعدادی از فرماندهان پادگان شهید کبریایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی گفت: در ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح ایران نمونه ها و اسوه هایی مانند شهید صیاد شیرازی ها زیاد بودند که امروز نیروهای مسلح ما باید جای خالی آنها را پر کنند.

 

وی با تأکید بر حمایت و تقویت جبهه مقاومت حزب الله لبنان و مدافعان حرم در منطقه به لحاظ تجهیزات و جنگ افزار نظامی گفت: هدف نهایی دشمن مسلط کردن اسرائیل بر تمامی منطقه است و همه  ناراحتی آنها به دلیل مخالفت جمهوری اسلامی با اسرائیل و شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران است.

 

وی با اشاره به طرح خاورمیانه نوین توسط دشمن طی سال های گذشته گفت: تفسیر دشمن ازخاورمیانه وجود یک قدرت در منطقه به نام اسرائیل است.

 

آیت الله نمازی با بیان این که سران عرب از اسلام دم می زنند اما به نفع اسرائیل عمل می کنند، یاد آورشد: امروز سران عرب به سمت و سوی بیعت با اسرائیل پیش می روند و دولت نظامی کودتایی مصر آمادگی خود را برای واگذاری 1400 کیلومتر از صحرای سینا به مردم فلسطین اعلام کرده است تا با هجرت مردم فلسطین به صحرای سینا و استقرار آنها در مصر، اسرائیل آسوده خاطر باشد.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان همچنین به احتزاز در آوردن پرچم رژیم صهیونیستی و حمایت از اسرائیل در مسابقات ورزشی دوحه قطر را باعث ننگ سران و رهبران کشورهای عربی دانست و افزود: سران کشورهای عربی و کسانی که خود را خادم الحرمین می دانند در عمل از اسرائیل حمایت می کنند.

 

وی یادآورشد: در حمله اسرائیل به لبنان، ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان، سوخت هواپیماهای نظامی اسرائیل را تأمین می کرد از این رو، امروز ما دولتی به نام دولت اسلامی نداریم و همه سران کشورهای عربی در پشت صحنه با اسرائیل بیعت کرده و ناجوانمردانه مسلمان را رها کرده اند و مسلمانان به غیر خدا و انقلاب اسلامی و مقاومت در و مقاومت امروز در منطقه هیچ پشتیبانی ندارند.

 

آیت الله نمازی گفت: مسلمانان بحرین سال ها زیر فشار نظامی آل خلیفه هستند و در سوریه و سایر کشورهای عربی وضعیت همین گونه است و امروز ما در روزگاری هستیم که در برابر دشمنان اسلام تنها بوده و هیچ یار و یاوری برای اسلام به غیر جمهوری اسلامی ایران نداریم؛ امروز دوران جهاد و مبارزه است و صحنه کربلا و عاوشورا مقابل ما قرار دارد.

 

یکی از رسالت های امروز ما احیای تفکر عاشورایی است

عضو مجلس خبرگان رهبری، احیای تفک رعاشورایی را یکی از رسالت های امروز ما درجمهوری اسلامی اعلام کرد و با تأکید برزنده نگهداشتن این تفکر گفت: عاشورایی فکرکردن، عاشورایی عمل کردن، کربلایی فکر کردن و کربلایی عمل کردن، رمز عظمت ما است.

 

آیت الله نمازی با تأکید بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: یک سال قبل رهبر معظم انقلاب، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را به دولت ابلاغ و شورای عالی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برای عملیاتی کردن آن تشکیل شد.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان یاد آورشد: سال گذشته رهبر معظم چندین بار فرمان آماده باش همگانی را صادرکرد و این آماده باش تنها برای نیروهای مسلح نیست، چرا که ما با دشمنان کاری نداریم و این دشمنان ما هستند که با ما کار دارند، از این رو ما نیز در موضع پدافند و دفاع از خود هستیم.

 

منطق اسلام جنگ نیست اما جنگ پذیر هم نیست

وی افزود: اسلام با کسی جنگ ندارد و همه مردم جهان با هر گونه تفکر و ایده ای حق زندگی آرام را دارد و این حق را دارند تا همه بر محور توحید حرکت کنند و غیر خدا چیزی دیگری را پرستش نکنند، بنابراین منطق اسلام منطق جنگ نیست و اسلام جنگ طلب نیست اما جنگ پذیر هم نیست و زیر بار ظلم و ستم دشمن هم نمی رود و در برابر دشمن با قدرت و تا پای جان می ایستد.

 

وی یاد آورشد: اسلام از 1400 سال قبل تا کنون همیشه در برابر طوفان و حوادث قرارداشته است و مسلمانان با تمام وجود از اسلام و قرآن و مکتب و عزت و سرباندی خود دفاع کردند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرهنگ توحیدی این است که خداوند عزیز و قوی است و اسلام و مسلمانان نیز باید عزیز و قوی باشند، بنابراین یکی از دستورات اسلام و قرآن به جامعه توحیدی این است که آماده مقابله با دشمن باشند.

 

وی افزود: خداوند در قرآن از مسلمانان می خواهد تا جایی که در توان دارند در تولید جنگ افزارها برای اقتدار اسلام و مسلمانان تلاش کنند و با اقتدار برای مقابله با کفر آماده باشند، از این رو اگر توان ساختن موشک دارند انواع موشک ها تولید کنند چرا که دشمن پیشرفته ترین سلاح ها و جنگ افزازهای غیر متعارف از جمله انواع بمب های اتمی و هیدروژنی را داد.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: آمریکا 60 سال قبل بمب اتم را بر سر مردم ژاپن فروریخت و صدها هزار قربانی گرفت و امروز بعد از 60 سال از  این جنایت، مدعی هستند ایران می حتی حق داشتن دانش هسته ای را هم ندارد.

 

وی با اشاره به این که  دشمن تا جایی پیش رفته است که حتی داشتن موشک را که همه کشورهای جهان از آن بهره مند هستند حق ایران نمی داند گفت: بحث داشتن موشک بهانه است چرا که آنها با اصل اسلام مخالف هستند و معتقدند جمهوری اسلامی نباید وجود داشته باشد.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: در دوران مذاکرات1+5 رهبر معظم انقلاب به تیم مذاکره کننده ایران گفتند، به غیر از بحث هسته ای مجاز نیستید با دشمن مذاکره کنید و موضوع مذاکرات فقط هسته ای است، چون آنها قابل اعتماد نیستند و بعد از بحث هسته ای مسأله موشک های ایران را بهانه خواهند کرد که همینگونه نیز شده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تقویت و اقتدار جبهه توحید و ارتقای دانش و تجربه و تکتیک های نظامی و روحیه شجاعت و شهامت و ایثار گفت: این ها سرمایه های عزت اسلام هستند و چنانچه دشمن کوچکترین نشانه های ترس را در وجود ما مشاهده کند به ما مهلت نخواهد داد.

 

افتخار اسلام و ملت ایران است که دارای رهبری ممتاز است که مشابه آن وجود ندارد

آیت الله نمازی همچنین از ولایت به تنها سرمایه عزت ایران اسلامی نام برد و با اشاره به این که همه سران سیاسی دنیا بدون استثناء فاسد هستند، یاد آورشد: همه سران دنیا بدون استثناء یا فساد اخلاقی و یا فساد اقتصادی دارند و یا برخی دیگر هر دو را با هم دارند و این افتخار اسلام و ملت ایران است که دارای رهبری ممتاز است که مشابه آن وجود ندارد.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان همچنین با اشاره به این که، سال گذشته برخی از تحلیلگران غربی اعلام کردند، تنها رهبر مقتدر و محبوب دنیا آیت الله خامنه ای است گفت: رهبری به پاکی و اقتدار رهبری ایران نیست و مابقی رهبران دنیا همه مهره هستند و وابسته به اتاق فکر صهیونیست ها هستند که با کوک آنها حرکت می کنند و یک روز انتخاب و روز دیگر برکنار می شوند./1307/پ202/ج1

ارسال نظرات