۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۳۲۴۳۲۹
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خواستار شد؛

تبدیل قم به الگوی فرهنگی و مذهبی معتکفان سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به این‌که همه ساله جمع کثیری از مردم قم در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می‌کنند، گفت: شهر قم با توجه به غنای معنوی و فرهنگی باید در زمینه اعتکاف و اجرای برنامه‌های مذهبی برای معتکفان در سراسر کشور الگو باشد.
حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي امام جمعه قم و توليت آستام مقدس قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد سعیدی بعد از ظهر امروز در دیدار معنوی مدیران هم افزای اعتکاف قم با اشاره به این که اعتکاف فرصتی برای تفکر دوباره در خصوص خلقت انسان و دلایل انحراف اوست، گفت: انسان با حضور در اعتکاف فارغ از دنیا می تواند به هدف خود پی برده و اگر خدای ناکرده در مسیر به خطا رفته یا راهش را کج کرده است فرصت اصلاح پیدا می کند.


وی افزود: زندگی مدرن امروزی موجب غفلت مردم از حضور خدا و نظارت او بر اعمال انسان ها شده و به همین دلیل هر کس به جای خواست الهی براساس هوس های خود زندگی کرده و هوس خود را جایگزین خدا می کند.


امام جمعه قم ادامه داد: همین نگرش به عالم موجب شده که میزان جرم و جنایت ها افزایش یابد در حالی که نگرش توحیدی و احساس حضور خدا، دنیا و زندگی در آن را دلپذیرتر می کند.


حجت الاسلام سعیدی با بیان این که اعتکاف همان فرصتی است که نگرش توحیدی و حضور خدا را در جامعه احیا می کند، گفت: در سال های اخیر حضور مردم در مراسم اعتکاف رشد چشمگیری داشته است که این موضوع نشان دهنده این است که مردم به خصوص نسل جوان متوجه تغییر نگرش و کمبود حضور خدا در زندگی خود شده اند و می خواهند با اعتکاف این موضوع را به خود یادآوری کنند.

امام جمعه قم با اشاره به این که همه ساله جمع کثیری از مردم قم در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می کنند، افزود: با توجه به غنای معنوی و فرهنگی شهر قم این شهر باید در زمینه اعتکاف و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی برای معتکفان در سراسر کشور الگو باشد.


حجت الاسلام سعیدی با تاکید براین که برای غنای فرهنگی و معنوی مراسم اعتکاف باید میان استان های کشور تجربه ها مبادله شود، اظهار کرد: این کار به بهبود وضعیت مراسم اعتکاف در سراسر کشور و افزایش جذب مخاطبان کمک مؤثری خواهد کرد.


وی افزود: حضور در مراسم اعتکاف به انسان قوت قلب می دهد و این قوت قلب به انسان ها کمک می کند که از بحران ها به سلامت عبور کنند همانطور که در داستان حضرت نوح(ع) قوت قلب الهی موجب شد که حضرت نوح(ع) بتوانند دریای پر تلاطم عذاب الهی را با خاطری آسوده پشت سر بگذارند.


تولیت آستان حضرت معصومه(س) ادامه داد: تمامی کسانی که در مراسم اعتکاف شرکت می کنند دچار تحول روحی می شوند اما نکته مهم این است که بتوانند این دگرگونی مثبت روحی را در خود حفظ کنند و حفظ این روحیه مستلزم سالم نگه داشتن فضای دینی جامعه و تلاش خود افراد است./968/پ202/ی

ارسال نظرات