۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۳۲۴۳۶۲
آیت الله نمازی:

ادامه انقلاب اسلامی یکی از برکات نماز جمعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: اگر انقلاب تا به امروز ادامه پیدا کرده است از برکات نماز جمعه بوده است در غیر این صورت دشمنان اسلام و نظام باید در همان روزهای اول سفره انقلاب اسلامی را جمع می کردند.
اعضاي ستاد نماز جمعه شهرستان كاشان و آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان یکشنبه شب در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان کاشان گفت: روز جمعه روز عجیب و بزرگی است و بسیاری از تحولات تاریخ توحیدی روز جمعه تحقق یافته است و براساس آنچه در روایات و ادعیه آمده است روز جمعه روز ظهور امام زمان(عج) است.

 

وی افزود: علت این که گفتند نماز جمعه وجه نامگذاری جمعه به جمعه است، این است که نماز جمعه مرکز تجمع اهل توحید است و جا و مکان تجمع عاشقان امام زمان(عج) است و جایی است که یاران امام زمان در روز جمعه گرد هم جمع شده و خدا را بندگی می کنند و در راستای منافع و مصالح جامعه توحیدی عمل می کنند و این افتخار برزگی است.

 

آیت الله نمازی گفت: انسان اگر به نماز جمعه برود و یا نرود روز جمعه تمام می شود و این روز برای همه می گذرد، اما کسی که در مصلی نماز جمعه که محل دیدار برادران دینی است حاضر می شود به لحاظ روانی برایش آرامش بخش است.

 

وی افزود: در روایات است برای مومن دو شادی است، که یکی از این دو شادی دیدار با برادردینی و احوالپرسی با یکدیگر است و نماز جمعه مهم ترین مکان برای دیدار یکدیگر است چرا در طی هفته به دنبال کسب و کار هستند و فرصتی برای دید و بازدید یکدیگر ندارند، اما در نماز جمعه صدها برادر دینی یکدیگر را ملاقات می کنند و سبب می شود استرس های زندگی فراموش می شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در نماز جمعه خطیب جمعه در خطبه اول مردم را دعوت به پاکیزگی، پاکی و طهارت می‌کند، چون انسان ها درفعالیت های اجتماعی و اجرایی و تلاش برای کسب درآمد و خرید و فروش و عملیات مادی و اقتصادی در طول هفته مستهلک می شوند، از این رو در روز جمعه طهارت و پاکی که در خطبه های نماز جمعه مطرح می شود سبب می شود تا تیرگی و آلودگی های طول هفته پاکسازی شود.

 

آیت الله نمازی از انسان به عنوان موجودی فراموشکار نام برد و گفت: انسان به دلیل فراموشکاری نیازمند یاد آوری و تذکر است و درخطبه های نماز یاد آوری و تذکر داده می شود.

 

نماز جمعه در درون خودش غنائم و دستاوردهایی دارد

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر این که نماز جمعه در درون خودش غنائم و دستاوردهایی دارد گفت: خطیب جمعه در خطبه اول باید مسائل اخلاقی و روابط اجتماعی و وظایف مردم به مرد، وظایف زن به همسر، وظایف والدین نسبت به اولاد، وظایف اولاد نسبت به والدین، وظایف همسایه به همسایه و وظایف برادران به برداران گفته شود و انصاف در روابط اقتصادی، پرهیز از گرانفروشی و احتکار که متأسفانه در جامعه ما وجود دارد را خطیب جمعه باید یادآوری کند.

 

به گفته وی، نماز جمعه اگر به خوبی و درستی و با همه ظرفیت ها برگزار شود در استحکام جامعه نقش موثری دارد، بنابراین اگر مدیران و مسؤولان کشور زمینه حضور صددرصدی مردم را در نماز جمعه فراهم کنند تا مردم به مصلاها دسترسی راحت داشته باشند بیش از 90 درصد مشکلات جامعه حل می شود.

 

آیت الله نمازی تأکید کرد: اگر همه مردم در نماز جمعه حاضر شوند در رفع مشکلات جامعه تأثیرگذار است اما چنین امری تاکنون محقق نشده است و علیرغم برگزاری چند هزار نماز جمعه در سراسر کشور، تنها یک عده خاصی در نمازهای جمعه شرکت می‌کنند و مابقی که در نماز جمعه شرکت نمی کنند یا توجه ندارند و یا شرایط برای حضور آنها فراهم نیست.

 

نماز جمعه دارای یک ظرفیت تمام عیار است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نماز جمعه دارای یک ظرفیت تمام عیار است گفت: نماز جمعه بسیاری از اختلافات و معضلات و مشکلات در جامعه را برطرف می کند.

 

وی یادآور شد: خطیب جمعه در خطبه های دوم نماز جمعه باید مسائل سیاسی جهان اسلام را مطرح کند چرا که همه مردم فرصت شنیدن و دیدن اخبار را ندارند و یا اهل مطالعه روزنانه و رسانه نیستند و این خطیب نماز جمعه است که باید آخرین تحولات جهان اسلام را برای مخاطبین و مسلمانان بیان کند تا آنها متوجه شرایط اسلام و توطئه های دشمنان اسلام باشند.

 

یکی از نعمت های بی نظیر و بی بدیلی که خداوند بر امت اسلامی عنایت کرده است نماز جمعه است

آیت الله نمازی با بیان این که امروز در شرایطی هستیم که دشمنان اسلام برای مسلمانان و اسلام در عرصه های مختلف توطئه می‌کنند یاد آورشد: یکی از نعمت های بی نظیر و بی بدیلی که خداوند بر امت اسلامی عنایت کرده است نماز جمعه است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان همچنین با اشاره به این هیچ دینی به غیر اسلام قدرت تجمع مردم را در یک مکان ندارد یادآور شد: ادیان دیگر هیچ جاذبه ای برای نسل جوان خود ندارند چون حرفی که برای زندگی جوانان مفید باشد بیان نمی شود، اما اسلام به راحتی قدرت جذب و تجمع جامعه را دارد.

 

وی افزود: نیازی نیست به مردم  اعلام کنند امروز نماز جمعه است، چرا که مردم اتوماتیک وار خود را از روز قبل آماده حضور در نماز جمعه می کنند و در روایت است کسانی که اهل نماز جمعه هستند از روز پنجشنبه مقدمات حضور در نماز جمعه را فراهم می کنند.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان یادآور شد: در روایات است روز پنجشنبه خوردن داروهای ضعف آورکراهت دارد و باید مراقب باشند از خوردن داروهای ضعف آور در روز نماز جمعه اجتناب کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اگر انقلاب تا به امروز ادامه پیدا کرده است از برکات نماز جمعه بوده است در غیر این صورت دشمنان اسلام و نظام  باید در همان روزهای اول سفره انقلاب اسلامی را جمع می کردند.

 

آیت الله نمازی گفت: دشمنان اسلام جنگ 8 ساله را به ملت ایران تحمیل کردند و ملت ایران 8 سال با دست خالی و تحریم ها اما به برکت نمازهای جمعه، جوانان میهن اسلامی از نمازهای جمعه ساک خود را می بستند و روانه جبهه ها می شدند.

 

به گفته وی، نمازهای جمعه کشور محل تجمع رزمندگان اسلام و محل جمع آوری کمک های مردمی به جبهه بود و این ها همه برکات نمازجمعه است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار امیدواری کرد، خداوند لباس خدمت به نمازگزاران جمعه و نماز جمعه را که نصیب اعضای ستاد نماز جمعه کرده است بتوانید تا پایان آن را حفظ کنید.

 

علیرضا کاشانی نژاد رییس ستاد نماز جمعه شهرستان کاشان نیز گفت: بعد از سال ها انتظار، بالاخره با آماده شدن فاز اول مصلی بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان توسط آیت الله نمازی و انتقال نماز جمعه از مسجد حبیب ابن موسی(ع) به مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان، فضایی مطلوب وسیع برای نمازگزاران جمعه فراهم شد.

 

وی افزود: جابجایی نماز جمعه کاشان به مصلی بقیه الله الاعظم کاشان سبب شور و نشاط و هیجان غیر قابل وصفی بین نمازگزاران جمعه شد و این امر باعث شده است تا مسؤولیت اعضای ستاد نماز جمعه کاشان چندین برابر افزایش داشته باشد تا شرایط بهتر و مطلوب تری را برای نمازگزاران جمعه کاشان فراهم کنیم.

 

رییس ستاد نماز جمعه شهرستان کاشان همچنین از اصحاب رسانه خبرنگاران خبرگزاری رسا، خبرگزاری فارس و خبرگزاری جمهوری اسلامی در پوشش اخبار نماز جمعه این شهرستان و نیروهای مقاومت بسیج در برای برقراری نظم امنیت نماز جمعه و همچنین اعضای ستاد نماز جمعه کاشان تقدیر و تشکرکرد./1307/201/ب3

 

ارسال نظرات