۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۳۲۴۳۶۹
کارشناس مسائل مذهبی:

ماه رجب بهترین فرصت برای زدودن رذائل اخلاقی و ناپاکی ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جمال با اشاره به این که معرفت و حکمت خدا در خوی های فاسد اثر نمی کند، گفت: ماه رجب بهترین فرصت برای زدودن رذائل اخلاقی و ناپاکی ها است و ماه شعبان ماه گسترش دادن ظرف وجودی و آماده شدن برای ماه رمضان و پذیرش برکات و رحمت خدا است.
حجت الاسلام محسن جمال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن جمال، کارشناس مذهبی حوزه علمیه، امشب در مراسم عزاداری سالگرد شهادت امام علی النقی(ع) که در مسجد امام هادی(ع) شاهین شهر برگزار شد، گفت: امام هادی(ع) فرمودند: حکمت و مطالب مفید در خوی و خصلت های فاسد بی اثر است.

 

وی ادامه داد: از لقمان سوال کردند که حکمت به چه معنا است، لقمان در پاسخ گفت: حکمت به معنای شناخت و فرمانبرداری و معرفت خدا است، این معرفت در خلق و خوی های فاسد اثر نمی کند، باید برای کسب معرفت الهی رذایل اخلاقی را از درون خود خارج کنیم.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: ماه رجب بهترین فرصت برای زدودن رذایل اخلاقی و ناپاکی ها از بدن است، ماه رجب و شعبان و رمضان سه ماه طلایی است که خداوند برای بندگان خود قرار داده است، ماه رمضان ماه نزول برکات است و تقدیر ما در آن رقم می خورد.

 

حجت الاسلام جمال بیان داشت: اگر شیر را در ظرف کثیف و چرب بریزند شیر فاسد می شود، باید اول ظرف را شست، ماه رجب ماه استغفار و برطرف کردن آلودگی ها و نجاسات است، در این ماه باید ظرف وجود را از پلیدی ها و ناپاکی ها پاک کرد.

 

وی اظهار داشت: ماه شعبان ماه گسترش دادن ظرف وجودی و آماده شدن برای ماه رمضان و پذیرش برکات و رحمت خدا است، باید در ماه رجب تا جایی که در توان دارید روزه بگیرید، از خداوند فقط طول عمر نخواهید بلکه عرض عمر بخواهید، روزه ماه رجب سبب افزایش عرض عمر می شود.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: در روز قیامت منادی ندای این الرجبیون سر می دهد، به این معنا که کسانی که ماه رجب را درک کرده اند کجا هستند، از بهترین اعمال در ماه رجب استغفار و طلب آمرزش است.

 

حجت الاسلام جمال تصریح کرد: در ماه شعبان که ماه پیامبر اکرم(ص) است باید فراوان صلوات فرستاد که آثار و برکات زیادی دارد، کسانی که ماه رجب را به خوبی درک نکرده اند مراقب باشند که ماه شعبان را از دست ندهند و با تهذیب و تزکیه نفس، خود را برای ورود به ماه پر برکت و رحمت رمضان آماده کنند. /869/202/ب3

ارسال نظرات