۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۳۲۴۳۸۰
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

ائمه اطهار چراغ راه بشریت هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زاهدان گفت: ائمه اطهار چراغ راه بشریت هستند و آمدند تا به ما بفهمانند اگر چگونه حرکت کنیم سود می‌کنیم و اگر به کدام مسیر قدم بگذاریم، ضرر می‌کنیم.
سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در مراسمی که صبح امروز به مناسبت بزرگداشت شهادت امام هادی (ع) در حسینیه امام علی النقی(ع) زاهدان برگزار شد، گفت: امام هادی (ع) همانند جدشان دنیا را به مثل بازار تشبیه کردند.


امام جمعه زاهدان ادامه داد: بعضی‌ها از چیزهای کوچک در دنیا به چیزهای بزرگ تر رسیدند انبیا آمدند تا به ما بگویند چه چیزی سود آور و چه کاری زیان آور است.


وی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار آمدند تا به ما بفهمانند اگر چگونه حرکت کنیم استفاده می کنیم و اگر چگونه حرکت کنیم ضرر می کنیم، ائمه هیچ کسی را به جبر نتوانستند به راه بیاورد حتی امام هادی هم نتوانسته است.


نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان یاد آور شد: پیامبر آمده است تا چراغ را روشن کند، ما نمی توانیم کسی را به جبر به دینی که مورد علاقه ما است، دعوت کنیم ولی می توانیم به او تذکر بدهیم.


وی ابراز داشت: حدیث داریم که می گوید پیامبر تو نمی‌توانی هر کسی که دوست داری را به دین دعوت کنی،  بعضی‌ها در این دنیا خوب بهره گرفتند که یکی از آن ها شهید مطهری و دیگری آیت الله سیستانی می شود.


آیت الله سلیمانی بیان کرد: امام هادی(ع) قرن دوم به دنیا آمد قرن دوم هم از دنیا رفت، 44 سال عمر شریف ایشان بود و در تمام طول حیات پر برکتشان برای تقویت بنیان‌های اعتقادی و فکری اسلام تلاش کردند تا مکتب‌ها و فرقه‌های انحرافی نتواند مبانی اعتقادی مسلمانان را تضعیف کند./831/202/ب1

ارسال نظرات