۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۳۲۴۳۹۲

ثبت 11 وقف جدید در زابل

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل با بیان اینکه فرهنگ وقف به‌خوبی در میان سیستانی‌ها نهادینه شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 11 مورد وقف جدید به ثبت رسیده است.
بامري

حجت‌الاسلام اسماعیل بامری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 11 مورد وقف جدید با نیات مختلف مذهبی، فرهنگی، آموزشی و قرآنی در این اداره به ثبت رسیده است.


وی اظهار کرد: هفت مورد از این موقوفات طی ایام تعطیلات نوروزی و در قالب اجرای طرح آرامش بهاری به ثبت رسید و چهار مورد نیز در هفته گذشته صورت گرفته است که شامل زمین و املاک مسکونی هستند.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه زابل با اشاره به وقفیات اخیر، افزود: سه قطعه زمین با نیت ساخت حسینیه (برای برگزاری مراسم ویژه سید الشهداء در هامون)، مسجد و خانه عالم وقف شده و یک منزل مسکونی هم به نیت حوزه علمیه وقف شده که ارزش تقریبی آن 800 میلیون ریال برآورد شده است.


وی با بیان اینکه این موقوفات در گستره منطقه سیستان پراکنده است، اضافه کرد: رشد وقف و ثبت موقوفات در سال‌های اخیر بسیار قابل توجه بوده است، به طوری که اهالی روستاها و شهرهای سیستان، گوی سبقت را برای انجام وقف در دست دارند.


حجت‌الاسلام بامری عنوان کرد: موقوفات اگر طبق احکام اسلامی در جامعه عمل شود و مطابق با نیازهای روز باشد، می‌تواند تأثیر بسزایی در حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی داشته باشد.


وی با بیان اینکه اجرای نیت واقفان وظیفه اصلی اوقاف است، افزود: اجرای نیت واقفان و روشن کردن آثار وقف در زندگی مردم سبب جلب اعتماد مردم برای ایجاد وقف‌های جدید در استان می‌شود./831/303/ب1

ارسال نظرات