۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۳۲۴۴۲۳
امام جمعه شهرستان آران و بیدگل:

موفقیت در کارهای فرهنگی نیازمند تقویت وحدت حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان آران و بیدگل به وحدت بین حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: وحدت به معنای انسجام و هم گرایی حوزه و دانشگاه است و هر چه بتوان این دو نهاد را بیشتر با یکدیگر نزدیک کرد در کار فرهنگی موفق تر خواهیم بود و فرهنگ دانشگاه به فرهنگ دینی تبدیل می شود.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد موسوي

به گزارش حبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان،  حجت الاسلام سید محمد موسوی امام جمعه شهرستان آران و بیدگل پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران و کارشناسان فرهنگی دانشگاه کاشان گفت:ماه رجب ماه نزول رحمت خدا و ریزش رحمت الهی است.

 

وی فعالیت های حوزه فرهنگ در دانشگاه را بسیار حساس و قابل تقدیر دانست و با اشاره به این که حفظ و حراست از ارزش ها و فطرت پاک دانشجویان وظیفه حوزه فرهنگ است  گفت: کار فرهنگی دیر بازده ولی عمیق است و ظهور و بروزش محسوس نیست.

 

امام جمعه شهرستان آران وبیدگل با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سه موضوع مهم موقعیت فرهنگ، اقتصاد مقاومتی و شتاب علمی را همیشه مورد تاکید قرار می دهند گفت: این امر بیانگر این نکته مهم است که دیدبان تیزبین انقلاب و نیاز جامعه فرهنگ است.

 

حجت الاسلام موسوی یاد آورشد: حوزه فرهنگی در دانشگاه نهادی است که سالم سازی دانشجو را بر عهده دارد و این امر مهم از هیچ فرد دیگری ساخته نیست.

 

 امام جمعه  شهرستان آران و بیدگل با بیان این که دانشجو پرخاشگر و تسلیم محض نیست و اهل انتقاد و گریز است، گفت: دانشجو را نباید امر و نهی کرد ولی باید او را هدایت کرد.

 

دانشجوی امروز طبع و فطرتش سالم است

حجت الاسلام موسوی دانشجویان امروز را با گذشته متفاوت دانست و افزود: دانشجوی امروز طبع و فطرتش سالم است، از این رو باید از این فرصت و ظرفیت دانشجو بیشترین استفاده و بهره برداری را داشت.

 

وی با اشاره به این که فطرت پاک و سالم قشر جوانان ما هدف دشمن قرار گرفته است  و امروز با جنگ تحمیلی فرهنگی روبرو هستیم گفت: متاسفانه ابزار فرهنگ و تبلیغات رسانه ای در اختیار دشمن است و دشمن در همه خانه ها در کمین  کرده است که باید مراقب کرد.

 

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل از هالیوود و صهیونیست در فضای مجازی به عنوان دجال و حیله گر دوران کنونی نام برد و افزود: هالیوود سالانه حدود 700 فیلم بلند با درآمدزایی 16 میلیارد دلار تولید می کند.

 

وی، جهاد فرهنگی را لازم دانست و یاد آورشد: در خط مقدم حوزه فرهنگ، جبهه جهاد فرهنگی قرار گرفته که امکانات ما باید بازنگری شود.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که جواب دشمن را از همان طریقی که اقدام می کند باید جواب داد تصریح کرد: از دشمن نباید غافل شویم و اگر غفلت کنیم جبرانش امکان ناپذیر است و اگر دشمن از طریق رسانه و با قلم عملیات تخریبی انجام داد باید با همان ابزار قلم جواب داد.

 

 وی همچنین به سبقه فرهنگی، دینی و مذهبی منطقه کاشان اشاره کرد و افزود: در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، امامزادگان واجب التعظیم و شخصیت های فرهنگی هستند که بر بار معنوی و فرهنگی مردم این منطقه می افزاید.

 

شورای فرهنگی، قرارگاه فرهنگی شهرستان است

 امام جمعه شهرستان آران و بیدگل به تشکیل شورای فرهنگ عمومی در شهرکاشان و آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگی در حقیقت قرارگاه فرهنگی شهرستان است که باید مسایل فرهنگی را با کل منطقه رصد و برنامه ریزی کند.

 

 وی دانشگاه کاشان را از مهمترین و سالم ترین دانشگاه ها بیان کرد و گفت: وضعیت حجاب، برپایی نمازجماعت و برنامه های فرهنگی از جمله ویژگی های این دانشگاه است که در این محیط فرهنگی، انسان احساس آرامش و امنیت دارد.

 

حجت الاسلام موسوی به موفقیت و پیشرفت های علمی دانشگاه کاشان نیز اشاره کرد و افزود: فعالیت های اصحاب فرهنگ در دانشگاه تاثیر فوق العاده و برکات زیادی داشته است.

 

 امام جمعه شهرستان آران و بیدگل همچنین به وحدت بین حوزه و دانشگاه تاکیدکرد و گفت: وحدت به معنای انسجام و هم گرایی حوزه و دانشگاه است و هر چه بتوان این دو نهاد را بیشتر با یکدیگر نزدیک کرد در کار فرهنگی موفق تر خواهیم بود و فرهنگ دانشگاه به فرهنگ دینی تبدیل می شود.

 

حجت الاسلام موسوی فراهم سازی زیرساخت های لازم برای فعالیت ها و برنامه های فرهنگی را ضروری خواند و گفت: هنگامی که زیرساخت های لازم برای فعالیت های فرهنگی در دانشگاه فراهم نباشد دانشجو نیز از امور فرهنگی زده و آنرا نمی پذیرد.

 

شایان ذکر است، دیدار مدیران و کارشناسان فرهنگی دانشگاه کاشان با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام موسوی امام جمعه آران و بیدگل برگزار شد./1307/202/ب2

ارسال نظرات