۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۳۲۴۴۴۱

جوان بسیجی پاکدشتی؛ نخستین شهید مدافع حرم ارتش

خبرگزاری رسا ـ شهید بسیجی ستوان دوم محسن قوطاسلو از تکاوران تیپ 65 نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به عنوان نخستین نیروی اعزامی از ارتش به شهادت رسید.
شهيد مدافع حرم بسيج ارتشي محسن قوطاسلو شهيد مدافع حرم بسيج ارتشي محسن قوطاسلو شهيد مدافع حرم بسيج ارتشي محسن قوطاسلو شهيد مدافع حرم بسيج ارتشي محسن قوطاسلو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهید بسیجی ستوان دوم محسن قوطاسلو از تکاوران تیپ 65 نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران معروف به کلاه سبزها روز گذشته در ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به عنوان نخستین نیروی اعزامی از ارتش به شهادت رسید.

 

وی جزء نخستین نیروهایی بود که از سوی ارتش برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده بود.

 

محسن قوطاسلو که بود؟
محسن قوطاسلو که در حین شهادت 25 سال بیشتر نداشت دارای مدرک لیسانس مدیریت دفاعی از دانشگاه افسری امام علی نزاجا ارتش بود.

 

وی نیز فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیة الله حوزه 2 امام حسن مجتبی(ع) سپاه پاکدشت را بر عهده داشت.

 

این شهید مدافع حرم که ساکن شهرک شهید نامجو(2000 واحدی) شهرستان پاکدشت می باشد، دارای مسؤولیت های دیگری همچون فرماندهی گروه های ناصحین و صالحین و نیز بسیج دانش آموزی در پایگاه های مقاومت پاکدشت بوده است.

 

این شهید بزرگوار و همرزمانش گرفتار کمین نیروهای تکفیری شدند.

 

نخستین عملیات فرامرزی ارتش ایران بعد از سال 1357
این برای نخستین بار بعد از انقلاب اسلامی سال 1357 است که ارتش ایران در عملیات فرامرزی مشارکت می کند، قبل از سال 1357 نیز ارتش ایران با اعزام نیرو به کشور عمان با مخالفان مسلح در منطقه ظفار عمان مقابله کرد.

 

لازم به ذکر است که ارتش جمهوری اسلامی ایران تقریبا دو هفته می باشد که حضور رسمی خود را در درگیری های سوریه آغاز کرده است.

 

گفتنی این دومین شهید مدافع حرم از شهرستان شهید پرور پاکدشت می‌باشد که در این هفته به شهادت رسیده است، چهارشنبه گذشته نیز بسیجی ابوالفضل راه‌چمنی از این شهرستان به خیل شهدای مدافع حرم پیوست./804/202/ب1

ارسال نظرات