۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۳۲۴۴۸۰
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی:

انسان باید هنر مقابله با تهدیدها را داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین ری‎شهری با اشاره به اهمیت مقابله با دشمنان، گفت: انسان باید هنر مقابله با تهدیدها را داشته باشد.
 ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ریشهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مفسر قرآن کریم، امروز در درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در مکارم الاخلاق فرمودند، و سلامة ممن توعدنی، یعنی مرا از تهدید و توعید مردمم سلامت بدار.

 

وی افزود: در این فراز از دعای مکارم الاخلاق سه نکته قابل بحث و توجه است که نکته نخست آن آتش جهنم کیفر کسی است که شخص مومن را تهدید می‎کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ریشهری درباره نکته دوم که کرامت نفس است، گفت: وجود کرامت نفس سبب پیشگیری از عملی ساختن تهدید است در روایتی امیر مومنان علی(ع) فرموده‌‌اند انسان با کرامت زمانی که وعده دهد به آن وفا می‌کند اما هرگز تهدید خود را محقق و عملی نمی‌کند و این از خصوصیات و صفات خداوند منان است چرا که خداوند زمانی که انسان را به جهنم تهدید می‌کند ممکن است عملی نکند اما وعده بهشت را حتما عملی می‌کند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به نکته سوم، ابراز کرد: انسان باید هنر مقابله با تهدیدها را داشته باشد و این از ویژگی‌های بارز و قابل ستایش مغیره در مقابل تهدید خلیفه بر اینکه او باید در بالای منبر مسجد علی(ع) را لعن کند، قابل مشاهده است.

 

وی افزود: او در بالای منبر رفت و گفت امیر شما به من دستور داده که به شما بگویم امیرمومنان علی(ع) را لعنت کنید، پس لعنتش کنید، این سخن سنجیده سبب شد که او از تهدید رها شود و هم حضرت علی(ع) را لعن نکرد و از همه مهم‌تر تهدید کننده را لعن کرد./813/202/ب1

ارسال نظرات