۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۳۲۴۵۰۰
استاد حوزه علمیه:

ولایت پذیری و فرمانبرداری از امام باید در رأس امور قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام امامی با بیان این‌که تفرقه و دوری گزیدن از جماعت، عامل غلبه شیطان بر انسان است، گفت: ولایت پذیری و فرمانبرداری از امام باید در رأس امور قرار بگیرد.
اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام منصور امامی استاد حوزه علمیه امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت امام علی النقی(ع) با حضور روحانیان شهرستان ارومیه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با اشاره به مطالب جامع و راهبردی نهج البلاغه، گفت: ما جا دارد امروز همانند قرآن به نهج البلاغه تحدی کنیم.

 

حجت‌الاسلام امامی با بیان اینکه برای رسیدن به هدف باید از مسیرش وارد شد، ابراز کرد: اگر هدف کسی باطل هم باشد اما از ابزار حق استفاده کند می تواند به  هدف باطل خود دست یابد.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان ما می گویند چرا اروپا و کشورهای غربی با وجود اینکه هدفشان باطل است بازهم از ما جلوترند، گفت: علت آن است که آنها با وجود باطل بودنشان با هم اتحاد دارند و از ابزار حق استفاده می کنند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به دغدغه امیرمومنان در نهج البلاغه اظهار داشت: دشمنان باوجود باطل بودنشان باهم متحد هستند ولی شما که حق هستید متفرقید.

 

حجت‌الاسلام امامی افزود: اتحادیه اروپا و کشورهای غربی به این نتیجه رسیده اند که برای رسیدن به هدف باید باهم اجماع داشته و از یک رهبر واحد تبعیت کنند.

 

وی قدرت خدا را با جماعت عنوان کرد و گفت: اگر اجتماع نباشد و مردم با وجود بر حق بودنشان با هم متفرق باشند قطعا شکست خواهند خورد.


حجت الاسلام امامی با تاکید بر دوری از تک‌روی و تفرقه تصریح کرد: دوری گزیدن از جماعت، شیطان را بر انسان غالب کرده و همانگونه که میش جا مانده از گله نصیب گرگ خواهد بود، فرد جدا مانده از جماعت هم در دام شیطان خواهد افتاد.

 

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: به واسطه تفرقه و جدایی از جماعت، فرد تحت ولایت شیطان خواهد بود و با مرور زمان گفته های شیطان در کلام او تجلی خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه برکت خدا به همراه جماعت است: اذعان داشت: قوم مغول که قومی وحشی و غارتگر بودند با تبعیت از دو قانون پرهیز از دروغ‌گویی و فرمانبرداری از فرماندار توانستند چهار برابر امپراتوری روم تصرفات داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام امامی، فرمانبرداری و ولایت پذیری از امام را خواستار شد و افزود: یهودیان به واسطه همین ولایت پذیری بر قسمت عمده دنیا سروری می کنند./936/202/ب1

ارسال نظرات