۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۲۴۵۷۸
حجت‌الاسلام مشهوری:

مراکز فرهنگی در امام‌زاده‌های آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از برپایی مراکز فرهنگی قرآنی در امام‌زاده‌های سراسر استان خبر داد.
حجت الاسلام وحدت مشهوري، معاون فرهنگي و اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: با توجه به اینکه ماه رجب، همزمان با هفته هنر اسلامی مقارن شده است، سنت دیرینه و نیکوی وقف با تلفیق هنر می‌تواند زمینه‌ساز اثرات جاویدان در این عرصه شود.

 

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از لحاظ عملکرد فرهنگی در سطح بالایی قرار دارد و همچنین ظرفیت آذربایجان شرقی به لحاظ فرهنگی باعث پیشرفت هر چه بیشتر در این زمینه شده است.


حجت الاسلام مشهوری با اشاره به برخی از طرح های فرهنگی اوقاف در سال جاری خاطرنشان کرد: امسال تصمیم بر آن شده که علاوه بر طرح‌های سراسری مانند آرامش بهاری و نشاط معنوی برنامه‌هایی مانند تئاتر دانش‌آموزی جهت ترویج فرهنگ وقف بین نوجوانان و جوانان نیز داشته باشیم.


وی ادامه داد: این طرح مدرسه‌ای که با عنوان جُنگ دانش آموزی ا
ز سال گذشته آغاز شده، برای اولین بار در کشور برگزار شده است، ضمن این‌که دی‌ماه سال‌جاری و همزمان با هفته وقف جشنواره کاریکاتور با محوریت وقف خواهیم داشت که توضیحات لازم در زمان برگزاری ارائه خواهد شد.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی از برپایی مراکز فرهنگی- قرآنی در امام‌زاده‌های سراسر استان خبر داد و گفت: برپائی چنین مراکز بر اساس موقعیت جغرافیایی هر منطقه تهیه شده است تا به این وسیله به ترویج قرآن و فرهنگ اهل‌بیت(ع) نیز پرداخته شود.


حجت الاسلام مشهوری در تشریح دیگر طرح های فرهنگی ادامه داد: در شهریور و مهرماه سال‌جاری طرح پیوند آسمانی و مهر تحصیلی در امام‌زاده‌ها جهت گسترش فرهنگ ازدواج آسان جوانان در آستانه ازدواج و کمک تحصیلی به دانش‌آموزان بی بضاعت برگزار می شود.


وی خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه زیادی در استان وجود دارد که مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند که جلساتی برای تببین برنامه‌هایی جهت مقاوم‌سازی و بهسازی آنها با ارگان‌های مربوط از جمله شهرداری و میراث فرهنگی داشتیم./935/302/ب3

ارسال نظرات