۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۳۲۴۵۸۳
دبیر علمی همایش ملی صدف کوثر خبر داد؛

افزودن محور اقتصاد مقاومتی به فراخوان مقالات همایش ملی صدف کوثر

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی از برگزاری همایش ملی صدف کوثر با محوریت تبیین شخصیت حضرت خدیجه کبری(س) در قم خبر داد و پخش پیام تصویری رهبر معظم انقلاب و سخنرانی حضرت آیت‌آلله جوادی آملی را از برنامه‌های مهم روز همایش عنوان کرد.
حجت الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری همایش صدف کوثر با محوریت تبیین شخصیت حضرت خدیجه(س) صبح امروز در سالن همایش شهید صدر مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی برگزار شد.

 

دبیر علمی همایش صدف کوثر اظهار داشت: یک سال است که دنبال برگزاری همایش صدف کوثر با محوریت تبیین شخصیت حضرت خدیجه(س)هستیم، چرا که شخصیت ایشان در تاریخ مورد ظلم واقع شده است.

 

وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) امّ المؤمنین، همسر پیامبر اکرم(س)، نخستین بانوی مسلمان شده و مادر 14 معصوم(ع) است که متأسفانه حتی در میان شیعیان نیز مظلوم واقع شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: تاریخ ازدواج و وفات ایشان در اسناد تاریخی کاملا قطعی ذکر شده است و در همین راستا برای تبیین شخصیت این بانوی مکرم از سال گذشته برنامه ریزی شد تا در سال جاری همایشی برگزار شود.

 

وی تآکید کرد: برای برگزاری این همایش با رهبر معظم انقلاب دیدار و هماهنگی هایی انجام شده است و ایشان بسیار از این تصمیم خرسند شدند؛ پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب درباره همایش صدف کوثر در ابتدای این همایش به صورت تصویری به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

دبیر علمی همایش صدف کوثر ابراز کرد: این همایش به صورت ملی برگزار می شود که برگزار کننده اصلی آن جامعة المصطفی العالمیه است و در روز پنجشنبه 29 مهرماه سال جاری در سالن همایش مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) و قسمت دیگر آن در سالن همایش جامعة الزهرا(س) برگزار می شود.

 

وی با بیان این که فراخوان مقاله از پیش اعلام شده است، اظهار داشت: فرواخوان مقاله در 14 محور اعلام شده است که علاقه مندان می توانند آثار خود را تا 15 تیر ماه سال جاری ارسال کنند؛ به مقاله برگزیده نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز کرد: زیست نامه حضرت خدیجه(س)، منزلت ایشان نزد پیامبر اکرم(ص)، جایگاه ایشان نزد اهل بیت(ع)، حضرت خدیجه(س) در آثار خاورشناسان، حضرت خدیجه(س) و همسران پیامبر اکرم(ص)، حضرت خدیجه و فرزندان و بررسی تراث علمی و روایی حضرت خدیجه(س) از جمله محورهای فراخوان مقالات است.

 

استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم ادامه داد: نقش حضرت خدیجه(س) در گسترش اسلام، حضرت خدیجه(س) در روایات و زیارات، خدیجه کبری(س) و ایثار اموال، الگوهای رفتاری خدیجه کبری(س)، حضرت خدیجه(س) در ادبیات فارسی، کتاب شناسی حضرت خدیجه(س) و حضرت خدیجه(س) در منابع اهل سنت از دیگر محورهای فراخوان مقالات این همایش ملی است.

 

دبیر علمی همایش صدف کوثر اظهار داشت: سخنران این همایش ملی حضرت آیت الله جوادی آملی خواهد بود و از علما، بیوت و دفاتر مراجع برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده است؛ پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز در این مراسم قرائت خواهد شد.

 

وی افزود: این همایش دارای دو دبیرخانه اجرایی و دبیرخانه علمی  است که دبیرخانه علمی آن متشکل از 10 نفر از آقایان و خواهران است؛ بنده عهده دار دبیر علمی این همایش هستم.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز کرد: آثار و مقالات برگزیده در یک موسوعه منتشر خواهد شد؛ این همایش ملی با مشارکت اهل سنت برگزار می‌شود که از آثار آن ها نیز استفاده خواهد شد.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا موضوع اقتصاد مقاومتی نیز در محور مقالات قرار دارد یا خیر، گفت: افزودن محور اقتصاد مقاومتی به فراخوان مقالات ایده جالبی است، چرا که حضرت خدیجه(س) تمامی سرمایه خود را فدای اسلام کردند./840/پ202/ی

ارسال نظرات