۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۳۲۴۶۰۶
آیت الله علما تأکید کرد؛

ضرورت تلاش دستگاه های فرهنگی برای برگزاری بهتر مراسم اعتکاف

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما خواستار تلاش دوچندان دستگاه های فرهنگی برای برگزاری این سنت حسنه شد و گفت: هرچه سنت حسنه اعتکاف با قوت و استقبال بیشتری برگزار شود مردم از برکات و توفیقات الهی بهره مند خواهند شد.
ضرورت تلاش دستگاه های فرهنگی برای برگزاری بهتر مراسم اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه هماهنگی و برگزاری سنت حسنه اعتکاف با حضور دستگاه های فرهنگی استان کرمانشاه در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان کرمانشاه برگزار شد.

 

آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمانشاه، ابراز داشت: یکی از عبادت های مهم که در اسلام مورد تاکید واقع شده است پرداختن به سنت حسنه اعتکاف می باشد.

 

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: رسول اکرم (ص) سنت حسنه اعتکاف را در دهه آخر ماه مبارک رمضان به جا آورده است از این رو برپایی این سنت از برکات بسیاری نزد پرودگار جهانیان برخوردار است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: خوشبختانه سنت اعتکاف پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرساله با قوت، انسجام و استقبال گسترده تری برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: هر ساله بیش از یک میلیون نفر در سراسر کشور در این مهمانی الهی شرکت می کنند که سبب مبارکی و توفیق برای مسلمانان است.

 

آیت الله علما خواستار تلاش دوچندان دستگاه های فرهنگی برای برگزاری این سنت حسنه شد و تاکید کرد: هرچه سنت حسنه اعتکاف با قوت و استقبال بیشتری برگزار شود مردم استان کرمانشاه از برکات و توفیقات الهی بهره مند خواهند شد.

 

امام جمعه کرمانشاه در پایان مطرح کرد: امید است که ضیافت الهی و عبادت معنوی اعتکاف به بهترین صورت انجام پذیرد.

 

حجت الاسلام جواد کرمی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت در این جلسه با ارائه گزارشی از اعزام مبلغان به مساجد سراسر استان کرمانشاه خبر داد و ابراز داشت: مبلغان اعزامی از قم به صورت تخصصی و مستمر در ایام اعتکاف به مساجد سراسر استان کرمانشاه اعزام می شوند.

 

وی در  ادامه افزود: 70 مبلغ خواهر نیز آمادگی خود را برای حضور منسجم در مساجد استان کرمانشاه اعلام کرده اند.

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه ابراز داشت: توسعه کمی اعتکاف با نظارت سبب ارتقای کیفی این سنت حسنه خواهد شد.


وی زمان ثبت نام را از 28 فروردین ماه سال جاری تا 30 فروردین ماه اعلام کرد و گفت: معتکفان می توانند با مراجعه به مساجدی که میزبان معتکفان می باشند جهت شرکت در این امر الهی ثبت نام به عمل آورند./857/202/ب1

ارسال نظرات