۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۳۲۴۶۳۱
در نشست هماهنگی مراسم اعتکاف مطرح شد؛

میزبانی 50 مسجد کرمانشاه از معتکفان/ استفاده از ظرفیت موقوفات برای برگزاری هرچه بهتر اعتکاف

خبرگزاری رسا ـ نشست هماهنگی مراسم اعتکاف با حضور مدیران استانی برگزار و بر لزوم استفاده از ظرفیت حداکثری ارگان ها در راستای برگزاری هرچه بهتر مراسم اعتکاف تأکید شد.
مديران حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام اسماعیل قبادی مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ظهر امروز با حضور در نشست هماهنگی مراسم اعتکاف ابراز داشت: اعتکاف یکی از برکات نظام بوده و فرصتی ارزشمند و بستری مناسب برای خودسازی متولیان فرهنگی فراهم می کند.


مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: هر ساله شاهد حضور چشمگیر و پر شمار جوانان در مراسم معنوی اعتکاف هستیم، انتظار می رود با تبلیغ این سنت پسندیده از طریق رسانه ها و با حمایت نهادهای فرهنگی شاهد افزایش استقبال از این مستحب دینی باشیم.


حجت الاسلام قبادی اظهار داشت: به لحاظ کمی اعتکاف در حال توسعه بوده و افزون بر مساجد سطح شهر، مساجد دانشگاه ها نیز میزبان معتکفان هستند.


وی تصریح کرد: بیش از 50 مسجد در سراسر استان برای حضور معتکفان پیش بینی شده است، سال گذشته 6000 نفر در استان معتکف شدند و پیش بینی می شود این تعداد در سال جدید افزایش یابد.


مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ایام اعتکاف فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ناب محمدی بوده و معتکفان می توانند از ظرفیت معنوی و برکات این ایام برخوردار شوند.


حجت الاسلام حسینی اراکی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز با حضور در این جلسه بیان داشت: برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی و برخورداری از شخصیت های مبلغ ملی از برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه است.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره فرا رسیدن ایام اعتکاف ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه از ظرفیت های موقوفات سراسر استان برای برگزاری مراسم اعتکاف استفاده می کند.


وی افزود: تمام ارگان های مربوطه باید با حداکثر توان خود در راستای اجرای هرچه بهتر مراسم اعتکاف قدم به میدان عمل گذارند زیرا اعتکاف اثرات و برکات فراوانی به دنبال دارد.


حجت الاسلام حسینی اراکی در پایان ابراز داشت: تمام افراد باید برنامه ریزی ویژه ای برای برخورداری حداکثری از ظرفیت های معنوی ایام اعتکاف داشته باشند و توشه اخروی خود را پربارتر کنند./857/202/ب1

ارسال نظرات