۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۳۲۴۶۵۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مراسم های جمع خوانی قرآن کریم تقویت شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت قرائت قرآن و توجه به این امر خطیر از سوی مسلمانان، گفت: مراسم های جمع خوانی قرآن کریم به عنوان رویدادهای مهم قرآنی در استان تقویت شود.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي،نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در نخستین جلسه هماهنگی مراسم جمع خوانی قرآن کریم درماه مبارک رمضان با اشاره به اهمیت قرائت قرآن و توجه به این امر خطیر از سوی مسلمانان اظهار داشت: نباید در مسأله قرآن و تبلیغ و تلاوت قرآن کوتاهی شود چون کتاب وحی است و ما را مورد خطاب قرار داده است تا مردم را از ظلمت به نور هدایت کند و سراج منیر است.


وی افزود: همه علما و بزرگان و دانشمندان از صدر تاریخ تاکنون با قرآن مأنوس بوده‌اند و راه نجات و اعتلا را در آن دیده‌اند مانند شیخ ابوعلی سینا دانشمند بزرگ و صدها عالم و دانشمند دیگر.


رییس شورای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی آذربایجان غربی با اشاره به موفق آمیز بودن مراسم جمع خوانی طی 10 سال گذشته خاطرنشان کرد: این حرکت مردمی که سالهاست در مصلای امام خمینی (ره) به‌عنوان محور تجمع مؤمنان مورد توجه است، باید تقویت شده و برای تبلیغ و ترویج آن از هیچ تلاشی دریغ نکرد.


وی تأکید کرد: باید مسؤولان استان برای حضور در این برنامه پرفیض معنوی ترغیب و دعوت شوند و همه کارها برای رضای خدا باشد.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی ضمن تقدیر از مجریان و متولیان مراسم جمع خوانی، حمایت خود را از برنامه‌های آتی این مراسم اعلام کرد و خواستار تقویت هر چه بیشتر این مراسم معنوی شد.


حجت الاسلام کریم حسینخانی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن برشماری فضایل جمع خوانی قرآن کریم از مجریان و متولیان این برنامه قرآنی تشکر و بر لزوم برنامه ریزی دقیق جهت هرچه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم معنوی مردمی تأکید کرد.


وی ازحمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان، از مراسم جمع خوانی در سایر شهرستان‌های استان خبر داد.


احمدی، مدیر اجرایی مراسم جمع خوانی قرآن کریم نیز در این جلسه هماهنگی با برشماری برنامه‌های آتی جمع خوانی قرآن کریم به نقاط ضعف و قوت برنامه سال گذشته اشاره و از طرح‌های جدید و جذاب خادمین قرآن کریم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم امسال خبر داد.


رییس هیأت مدیره موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه با اشاره به همت مدیران دستگاه‌های حاضر در جلسه؛ برای برپایی هر چه باشکوه‌تر این مراسم از آمادگی برای اجرای مراسم جمع خوانی در سایر شهرستان‌ها خبر داد و اعلام کرد جلساتی به همین منظور برگزار شده است.


در ادامه جلسه، حجت الاسلام کریمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان؛ مهندس مجرد مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی، حجت الاسلام رستملو نماینده اداره اوقاف و امور خیریه استان، استاد وکیلی رییس فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری و نماینده مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم نیز نکته نظرات و دیدگاه‌های خود را برای برگزاری هر با شکوه تر این مراسم بیان داشتند.


در پایان جلسه مقرر شد دفتر نماینده ولی فقیه به‌عنوان ناظر، موسسه علوم قرآنی یاسین ارومیه به‌عنوان مجری، صداوسیمای مرکز استان در جهت انعکاس در رسانه استانی، شهرداری ارومیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه در جهت تأمین مالی این مراسم بزرگ معنوی اقدامات لازم را انجام دهند.


گفتنی است در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی (ره) امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد./936/202/ب1

ارسال نظرات