۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۳۲۴۶۵۸
آیت الله مجتهد شبستری:

هنر در خدمت ترویج ارزش های دینی و انقلابی قرار گیرد/ سلحشور با یوسف پیامبر جاودانه ماند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که هنر باید با دین و اخلاق عجین باشد و در خدمت ارزش ها قرار گیرد نه این‌که در خدمت شهوات باشد، گفت: هنر یک ابزار ارزشمند است که اگر در خدمت ارزش ها باشد وظیفه خود را انجام داده است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ظهر امروز در دیدار هنرمندان و شاعران به مناسبت روز هنر و انقلاب اسلامی، با اشاره به تأثیر شگرف هنر در انقلاب مفاهیم والای اسلامی، اظهار کرد: اگر هنر در خدمت انقلاب و اسلام باشد سبب سعادت جامعه است.


وی با تأکید بر قرارگیری هنر در مسیر اعتلای کشور، ابراز داشت: اگر هنر و هنرمندان در خدمت ارزش های دینی قرار گیردند سبب اعتلای کشور و ارزش ها خواهد شد، تلاش در این عرصه برای هنرمندان هم اجر دنیوی و هم اجر اخروی را در پی خواهد داشت.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که امروز اسلام و انقلاب مورد هجمه شدید دشمن قرار گرفته است، اذعان داشت: در زمان غربت اسلام و هجمه شدید دشمنان هنرمندان می توانند در این عرصه در برابر این هجمه با هنر ایستادگی کنند.


وی با اشاره به این‌که هنرمندان می توانند با هنر به آرمان های شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب خدمت کنند، اذعان داشت: شهید آوینی را می توان نمونه بارز یک هنرمند انقلابی و متعهد دانست، هنرمندان با تأسی به این شهید در مسیر ارزش های اسلام و انقلاب گام بردارند.


عضو خبرگان رهبری آثار قلمی شهید آوینی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: شهید آوینی از ابتدای جوانی درباره آموزه های دینی قلم به دست بود و آثار قلمی بسیار مفید در مورد انقلاب و دفاع مقدس به جای گذاشته است.


وی با اشاره به ارزش و جایگاه قلم در قرآن کریم، ابراز داشت: قلم از ارزش شگرفی برخوردار است و حتی قرآن کریم به آن قسم یاد می کند، متون ادبی، هنری و علمی اثر بسزایی در جامعه دارد و شهید آوینی در این باره نقش بزرگی را ایفا کرده است.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) مستند روایت فتح را یکی از آث
ار ارزشمند شهید آوینی در حوزه دفاع مقدس عنوان و تصریح کرد: شهید آوینی با این مستند در انتقال ارزش ها و اهداف دفاع مقدس و ترویج روحیه شهادت موفق عمل کرد.


وی سینمای قبل از انقلاب را مضر و بی فایده دانست و خاطرنشان کرد: هنر باید با دین و اخلاق عجین باشد و در خدمت ارزش ها قرار گیرد نه این‌که در خدمت شهوات و آمال دنیوی بشریت باشد، هنر یک ابزار ارزشمند است که اگر در خدمت ارزش ها باشد وظیفه خود را انجام داده است.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که احیای فکر و ارزش ها وظیفه هنر است،
اذعان داشت: برخی نوشته های مسموم در جامعه سبب آلوده شدن فضای ذهنی جوانان می شود، از این رو ضرورت دارد که با هنری که در خدمت ارزش ها قرار دارد مقابل این موارد ایستاد.


وی فرج الله سلحشور را نیز نمونه‌ای دیگر از هنرمند متعهد و انقلابی خواند و افزود: وی با تولید فیلم ماندگار یوسف پیامبر که حتی در خارج از مرزهای کشور نیز مورد استقبال قرار گرفت جاودانه شد و یاد و خاطره خود را در میان مسلمانان زنده نگاه داشت./854/202/ب1

ارسال نظرات