۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۳۲۴۷۱۵
برگزیده کشوری ششمین جشنواره فیلم عمار:

تقویت معنویت در هنرمند، اثرگذاری بر مخاطب را افزایش می دهد

خبرگزاری رسا ـ جعفرپیشه گفت: هر چقدر هنرمند روی معنویت خود کار کند و روح خود را صیقل بدهد سبب می شود اثر مثبت و سازنده کارش روی مخاطب بیشتر شود.
رسالت هنر انقلابي

احسان جعفرپیشه، برنده فانوس کشوری بخش فتنه 88 در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، در رابطه با تأثیر معنویت در خلق کارهای هنری تاثیر گذار و ماندگار، گفت: هر چقدر هنرمند روی معنویت خود کار کند و روح خود را صیقل بدهد سبب می شود اثر مثبت و سازندگی کارش روی مخاطب بیشتر شود.

 

وی ادامه داد: کار هنرمند این است که نور را روی مشکلات و معضلات موجود در جامعه بیندازد و آن ها را بشکافد و شفاف سازی کند، نگاه هنرمندان نباید به ارگان های دولتی باشد، هرجا که ارگان های دولتی دخیل بودند کار هنری آنطور که شایسته آن است به وجود نیامده است.

 

کارگردان فیلم "88"، افزود: قطعا کاری که مردمی باشد و از دل مردم بیرون بیاید تاثیر بیشتری خواهد گذاشت، وظیفه دولت راهبری و سیاست گذاری است، دولت باید ریل گذار باشد و حمایت و هدایت و نظارت داشته باشد، در بسیاری از برنامه های مردمی دولت باید نظم و جهت دهی کند.

 

جعفرپیشه تصریح کرد: هزینه های بسیاری صرف جشنواره هایی می شود که عملا تشریفاتی هستند و اگر صرف جشنواره هایی امثال جشنواره عمار می شد کارهای خیلی قوی تر و ناب تری تولید می شد.

 

به برکت وجود مقدس امام رضا در ایران هیچ گزندی به انقلاب اسلامی وارد نمی شود

وی در رابطه با دلیل نامگذاری فیلم 8 8 بیان داشت: یک دلیل آن به فتنه 88 باز می گردد، از طرف دیگر در هشتم آبان 88 سالروز میلاد امام رضا(ع) بود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بحث ولایت و برکت و مدد امام رضا(ع) بساط فتنه 88 برچیده شد و به برکت وجود مقدس ایشان در ایران هیچ گزندی به انقلاب اسلامی وارد نمی شود.

 

برگزیده کشوری ششمین جشنواره فیلم عمار، توضیح داد: در تهیه و تولید فیلم "هشت هشت" 3 نفر کار تهیه محتوا و نگارش متن، 2 نفر کار تدوین و یک نفر کار صدابرداری را انجام دادند، محتوای کار بیشتر از سایت مقام معظم رهبری و نشریات مرتبط  تامین می شد.

 

جعفرپیشه در پایان گفت: پنجاه درصد کار بحث تحقیق و سندیت کار است، ما تا جایی که می توانستیم سعی کردیم که کار جناحی نباشد و حقیقت را نشان دهیم، از این رو هم از رسانه های جناح راست و هم از رسانه های جناح چپ استفاده کردیم./869/303/ب1

ارسال نظرات