۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۳۲۴۷۲۴
امام جمعه بابل:

اقتصاد مقاومتی باید به صورت فرهنگ عمومی در آید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با دعوت از فعالان حوزه فرهنگ برای تبیین فرهنگ درست و اصلاح برخی از باورهای غلط در حوزه اقتصاد، گفت: اقتصاد مقاومتی یک عزم ملی و اهتمام همه اقشار به ویژه نخبگان را برای اصلاح فرهنگ عمومی اقتصاد کشور طلب می کند.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: جلوگیری از اسراف و ریخت و پاش در زندگی یکی از جلوه های سبک زندگی اسلامی و مطابق با اقتصاد مقاومتی است.

 

وی افزود: متأسفانه بر خلاف مبانی دینی و اسلامی، اسراف در جامعه ما در برخی از حوزه ها نمود عینی پیدا کرده است که در مغایرت و در جهت عکس اقتصاد مقاومتی می باشد.


تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا و الزهرا بابل یکی از جلوه های اسراف در کشور را در مصرف بالای آب بیان کرد و اظهار داشت: علی رغم اینکه کشور ما یک کشور کم آب محسوب می شود اما میانگین مصرف آب در کشور ما حتی از کشورهای پرآب اروپایی بالاتر است.

 

وی دیگر نمونه های زندگی مسرفانه را در کشور یادآور شد و ادامه داد: از میزان مصرف نمک، بنرین، گاز مصرفی و نان در حوزه مصارف عمومی تا امروز که در زمینه جراحی های زیبایی بینی و مصرف لوازم آرایشی در صدر کشورهای دنیا قرار گرفته ایم.


حجت الاسلام روحانی صرفه جویی و درست مصرف کردن را از جلوه های اقتصاد مقاومتی عنوان و تصریح کرد: یکی از راههای اقتصاد مقاومتی این است که هر یک از ما در مصرف انرژی و سایر امور دیگر صرفه جویی داشته باشیم.

 

وی افزود: ریخت و پاش های مواد غذایی در مهمانی های ما بسیار نمود بالایی دارد و اگر هر یک از ما از دور ریزی ها در سطح زندگی شخصی بکاهد در سطح کلان کشور کمک بالایی به حوزه اقتصاد کشور می کند.

 

امام جمعه بابل با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باید به صورت یک فرهنگ عمومی در بیاید، خاطرنشان کرد: مسؤولیت اجرای اقتصاد مقاومتی تنها بر عهده دولت نیست بلکه همه آحاد جامعه باید به اندازه خود در اصلاح فرهنگ اقتصادی کشور تلاش کنند.

 

وی با دعوت از فعالان حوزه فرهنگ برای تبیین فرهنگ درست و اصلاح برخی از باورهای غلط در حوزه اقتصاد، گفت: اقتصاد مقاومتی و پیشرفت کشور یک عزم ملی و اهتمام همه اقشار به خصوص نخبگان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پدیدار می شود./1313/302/ب1

ارسال نظرات