۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۳۲۴۷۳۸

چند خبر کوتاه از استان بوشهر

خبرگزاری رسا ـ برگزاری درس اخلاق ویژه طلاب مدرسه علمیه پیامبر اعظم خورموج، دیدار آیت الله صفایی بوشهری با دروازه بان تیم ملی فوتسال و دیدار مسؤول بسیج طلاب استان با اعضای بسیج طلاب حوزه علمیه 14 معصوم برازجان از مهم‌ترین عناوین اخبار استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، درس اخلاق در منزل حجت الاسلام امامی استاد درس اخلاق با حضور طلاب مدرسه علمیه پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

 

حجت الاسلام امامی حجتی در این مراسم با اشاره به جایگاه علم نزد پروردگار گفت: طلاب همیشه متحمل مشکلاتی در جامعه خود بوده و هستند که باید در برابر آنها صبر نمود گرچه مشکلات امروز طلاب نسبت به طلاب قدیم و محصل در نجف کمتر است. در دوران گذشته طلاب حوزه های علوم دینی با مشکلات بسیاری از قبیل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی دست و پنجه نرم می کردند اما با اعتقاد به مسیر کسب علم خود ادامه می دادند.

 

دیدار آیت الله صفایی بوشهری با دروازبان تیم ملی فوتسال

علیرضا صمیمی دروازه بان بوشهری تیم ملی فوتسال ایران با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کرد.

 

در این دیدار آیت الله صفایی بوشهری خطاب به دروازبان تیم ملی فوتسال ایران گفت: شما جزء افتخارات استان بوشهر هستید و بنده برای موفقیت شما و تیم ملی فوتسال در جام جهانی کلمبیا از خداوند طلب توفیق و پیروزی را دارم.

 

همچنین در این دیدار علیرضا صمیمی پیراهن جام ملت های آسیا خود را به آیت الله صفایی بوشهری بوشهری اهدا کرد.

 

دیدار مسؤول بسیج طلاب استان با اعضای بسیج طلاب حوزه علمیه 14معصوم برازجان

حجت الاسلام جعفری مسؤول بسیج طلاب استان بوشهر عصر شنبه با حضور درحوزه علمیه چهارده معصوم برازجان با فرمانده بسیج طلاب شهید مطهری و تعدادی از اعضای فعال این حوزه علمیه دیدار و گفت و گو کرد.

 

مسؤول بسیج طلاب استان بوشهر دراین دیدار صمیمانه ضمن ابراز خرسندی از اینکه درماه‌های اول مسؤولیت خویش توانسته درجمع طلاب بسیجی حضور یابد اضافه کرد: باتوجه به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از طرف رهبر فرزانه انقلاب، بار مسؤولیت ما بسیار سنگین تر از گذشته است و می بایست با ایده ها و طرح های نو و جذاب، قدمی درمسیر لبیک گویی به ندای رهبر عزیز انقلاب برداریم.

 

طرح نظرات و پیشنهادات از سوی علیرضا ابراهیمی فرمانده بسیج طلاب شهید مطهری این مدرسه علمیه و طلاب بسیجی حاضر در این جلسه و ارائه راهکارها و بیان انتظارات از دیگر مطالب مطرح شده در این دیدار بود.

 

مراسم سالروز شهادت حضرت هادی درحوزه علمیه 14معصوم برازجان برگزار شد

همزمان با شام شهادت دهمین گوهر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام هادی(ع) مراسم سخنرانی و عزاداری بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد حوزه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان با حضور طلاب و نمازگزاران برگزار شد.

 

حجت الاسلام سعید غلامی معاون تهذیب این حوزه علمیه در این مراسم با اشاره به شخصیت و جایگاه معنوی و علمی آن حضرت اشاره کرد: پاسخگویی دقیق آن امام همام به سوالات تخصصی یحیی بن اکثم یکی از شاهکارهای علمی آن حضرت است که به یادگار مانده است.

 

سخنران این محفل در بخش دیگری از سخنان خویش علت سخت گیری حکومت ستگر آن زمان را نظارت و کنترل حضرت و جلوگیری از توسعه اسلام میان مسلمانان برشمرد و اضافه کرد: از آنجایی که دشمنان بخوبی می دانستند از نسل حضرت هادی(س) فرزندی به دنیا خواهد آمد که حکومت عدل علوی را گسترش خواهد داد ازاین رو، خفقان و دوران بسیار سختی رابرای حضرتش تدارک دیدند، غافل از آنکه خداوند می خواهد نور خویش را به همه جای عالم منتشر کند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان در بخش دیگری از سخنان خویش اشاره به ارزش و بهای حفظ ایمان در دوره آخر الزمان کرد و با استناد به روایتی از حضرت امام سجاد(ع) افزود: فخرالساجدین در کلامی اینچنین فرمودند: اگر کسی دردوران غیبت آخرین فرزند ما بر محبت و اطاعت ما اهلبیت ثابت قدم بماند خداوند عزوجل له او عطا می کند اجر و پاداش هزار شهید که درجنگهای بدر و احد شرکت کرده است ازاین رو حفظ ایمان درآخر الزمان فوق العاده کاری دشوار اما درعین حال بسیار ارزشمند است.

 

ذکر مصیبت و مراسم سینه زنی در رثای حضرت هادی (س) پایانبخش این مراسم بود که از سوی حجت الاسلام غلامی اجرا شد.

 

دیدار مسؤول بسیج طلاب استان با مدیر و معاون تهذیب حوزه علمیه 14معصوم برازجان

حجت الاسلام جعفری مسؤول بسیج طلاب استان بوشهر صبح امروز سه شنبه با حضور درمحل دفتر معاونت تهذیب حوزه علمیه 14معصوم برازجان با حجت الاسلام محمد جوکار مدیر و حجت الاسلام غلامی معاون تهذیب این حوزه علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

ابراز خرسندی از فراهم شدن چنین دیداری و ارائه طرح ها و برنامه مختلف در دست اقدام بسیج طلاب از جمله عناوین مطرح شده از طرف حجت الاسلام جعفری در این نشست بود.

 

حجت الاسلام محمد جوکار نیز در این نشست یک ساعته آمادگی کامل خود، معاونان، اساتید و طلاب بسیجی این حوزه علمیه را اعلام و خاطرنشان کرد: در همه بخش های علمی، معرفتی، اعتقادی با کمال افتخار در مسیر اهداف بسیج طلاب در خدمت همکاران در مرکز استان بوده و هستیم و امید آن داریم مسؤولان مرتبط با فراهم کردن مقدمات و ارائه ریل گذاری مناسب این نیازمندی مبرم جامعه را درحد توان خویش تامین کنند./833/101/ب1

ارسال نظرات