۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۳۲۴۷۶۷
مدیر کل اوقاف مازندران:

احیای فرهنگ قرآنی در جامعه از دستاوردهای مهم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران احیای فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر بتوانیم از این فرهنگ راستین بهره لازم را ببریم زندگی ما هدفمند خواهد بود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان در ساری با بیان این‌که خداوند راه هدایت و ترقی را برای بشریت فرستاده و همه راه های سعادتمندی در قرآن کریم وجود دارد، اضافه کرد: اساسی ترین راه که ما را به سمت نور هدایت می کند، مسأله بصیرت است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، احیای فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم از این فرهنگ راستین بهره لازم را ببریم زندگی ما هدفمند خواهد بود. 

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که انس با قرآن توانایی فهم صحیح و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند. 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت ترویج مفاهیم ناب قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از ناهنجاری و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش خواهد یافت. 

 

وی بر ضرورت گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه تأکید کرد و افزود: دلگرم‌ترین لحظات انسان در مواقع ارتباط با خداوند است و تدبر در قرآن و نماز موجب ارتباط انسان با خداوند می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این‌که اگر انسان در شناخت راه های سعادت و ضلالت بصیرت داشته باشد، راه سعادت را به درستی می پیماید و از ضلالت دوری می جوید، ابراز کرد: یکی از راه های سعادتمند شدن و هدایت برای انسان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با اشاره به این‌که اگر کسی به نظام، رهبری، ارزش‌های دینی و انسانی اعتقاد داشته باشد به یقیه راه هدایت را می پیماید، اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران یک فرهنگ و مکتب متعالی است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این‌که دشمن در پی آن است تا نظام جمهوری اسلامی و این مکتب دینی را به نوعی ضربه بزند، افزود: خطر فرهنگی از خطر مادی خطرناک‌تر است و در طول تاریخ اسلام و در دوره انبیای الهی خطر فرهنگی بزرگ ترین تهدید بوده است و این تهدید امروز هم وجود دارد.

 

وی با بیان این‌که اگر فرهنگ جامعه آسیب ببیند اقتصاد، مدیریت و سیاست آسیب خواهد دید، ادامه داد: تقویت باورهای دینی و فرهنگی و قرآنی وظیفه همه مسؤولان نظام، عموم مردم و فعالان قرآنی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، بحث وقف برای برگزاری مسابقات قرآن، تجلیل از قاریان را جدی دانست و گفت: خیران و واقفان برای ثبت وقف های جدید به حوزه های قرآنی توجه کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امروز همگان وظیفه دارند در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش کنند، ادامه داد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط و زمینه کاملاً برای نهادینه کردن این مسأله بسیار مهم مهیا است. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران، قرآن را اساسی ترین کتاب و بنیادی ترین اصول زندگی مسلمانان خواند که معرف حیات بشری است و اظهار داشت: قرآن حیات بشری را به معنای واقعی خودش که جنبه عروج گونه برای انسان دارد، معرفی می کند./1317/202/ب1

ارسال نظرات