۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۳۲۴۷۷۵
آیت الله اشرفی شاهرودی:

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی نژاد عمر خود را صرف تربیت طلاب کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله اشرفی شاهرودی ضمن ابراز تاسف از درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی نژاد از وی به عنوان یک عالم عامل و معلم و مربی کامل نام برد که عمر خود را در تربیت طلاب فاضل سپری کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی نژاد عمر خود را صرف تربیت طلاب کرد

آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درگذشت عالم وارسته حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی نژاد را تسلیت گفت و از وی به نیکی یاد کرد.

 

آیت الله اشرفی شاهرودی گفت: بنده ایشان را از دورانی که در مدرسه نواب زیر نظر دایی محترمشان  آیت الله سید حسین شمس در مشهد طلبه بود می شناختم از همان تاریخ به عنوان طلبه ای مهذب و مشتغل به درس نشان داشتم که بعد از مسافرت ما به نجف، ایشان هم آمدند.

 

وی افزود: بسیار طلبه محجوب و سر به درسی بود و به غیر ازدرس و تقوا و آداب اسلامی به چیزی توجه نداشت. بعد آمدن وی به مشهد بود که عمر پر برکتش عمدتا شروع شد چرا که با تواضع زیادی برای تربیت طلاب از روز اول طلبگیشان همت گماشته و آثار و برکات ارزشمندی به جا گذاشت.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: این سید بزرگوار طلبه ها را از نخستین جزء جامع المقدمات زیر نظر می گرفت و خود به تدریس در کتب و دروس سطح پایین می پرداخت ضمن اینکه توجه شدید به اخلاقیات و تربیت طلاب از نظر علمی، درسی، اخلاقی و تربیتی داشت.

 

وی افزود: به برکت این التزام و تواضعی که ایشان خود را در حد مدرس مقدمات قرار می داد و اهتمام شدید به تربیت طلاب داشت نتیجه خدمتش آن شد که شاگردانی از مدرسه وی از نظر علمی اخلاقی و سیره عملی الگویی در بین طلاب شدند و معمولا در بین طلاب یکی از افتخاراتشان این بود که ما در مدرسه حاج اقا موسوی نژاد درس خواندیم.

 

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان در ادامه گفت: بعد از اینکه مشهد آمدم دیدم که چطور ملتزم به ولایت امیرمؤمنان و ائمه علیهم السلام و تقوا و تربیت طلاب است.

 

وی با بیان این‌که حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی نژاد مصداق عالم عامل، معلم ومربی کامل بود، افزود: خداوند متعال ایشان را رحمت کند و توفیق بدهد در بین حوزه امثال این بزرگوار پیدا شود؛ عمل ایشان موجب شد خیران تمایل به ساخت مدرسه علمیه بزرگی در نزدیکی حرم پیدا کنند که این از برکات وجود آن مرحوم بود./933/302/ب1

ارسال نظرات