۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۳۲۴۷۸۶
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی مطرح کرد؛

تأثیر پرهیز از گناه در کسب موفقیت/ علم و تخصصی که با تقوا همراه نباشد، بی فایده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مدیران باید به این نکته واقف باشند که مسأله پرهیز از گناه در نحوه مدیریتیشان کاملا تأثیرگذار بوده و در کسب موفقیت و رهایی از بن بست اثر دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در جلسه اخلاق ویژه مدیران با اشاره به آیات و روایات گفت: هرکس در زندگی دنیا اهل تقوا و خداترسی باشد، خداوند راه خروج از مشکلات را برایش فراهم کرده و رزق و روزی اش اعم از روزی مادی و معنوی تامین می کند.

 


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه اعمال ما در نظام هستی تاثیر گذار است، ابراز کرد: بین اعمال ما انسانها و تدبیر نظام هستی ارتباط مخصوص و مستقیمی وجود دارد و اعمال ما در نحوه اداره هستی کاملا موثر است.

 


امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مدیران باید به این نکته واقف باشند که مسأله پرهیز از گناه در نحوه مدیریتیشان کاملا تاثیر گذار بوده و در کسب موفقیت و رهایی از بن بست اثر دارد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم رضوی اشاره کرد و ادامه داد: رهبری فرمودند: «اندیشه و فکر ایرانی موشکی با برد 2000 کیلومتر طراحی می کند که با یکی دو متر اختلاف به هدف می خورد.»

 


امام جمعه ارومیه با بیان مضمون کلام رهبر معظم انقلاب، خاطر نشان کرد: اگر علم و تخصص با تقوا و خداترسی همراه نباشد، راه به جایی نخواهیم برد.

 


استاد حوزه و دانشگاه احترام و حفظ جایگاه قرآن را از ضروریات جامعه دانست و افزود: اگر خداترسی در وجود ما باشد خداوند راه را به ما نشان خواهد داد.

 


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به حالات خواجه نصیرالدین طوسی گفت: خواجه نصیر الدین طوسی با وجود مشغله روزمره فراوان، هر روز 15 جزء قرآن را می خواند و به واسطه همین قرآن هم به این جایگاه والا رسید.

 


امام جمعه ارومیه نشست و برخاست با قرآن را در فهم مسائل گوناگون موثر دانست و خاطرنشان کرد: قرآن به فهم و ذهن انسان برکت می دهد.

 


وی تصریح کرد: باید به مطرح شدن قرآن در زندگی خصوصی و به ویژه در مدیریت هایمان اهمیت زیادی بدهیم.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) اظهار داشت: هر کس با قرآن سر و کار داشته باشد قرآن رحمت الهی را بر صاحبش نازل کرده و از عذاب الهی می رهاند.

 


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه باید سبک مدیریتی پیامبر بزرگوار را برای خود الگو قرار دهیم، افزود: سبک مدیریتی پیامبر بزرگوار این چنین بود که هر کس با قرآن بیشتر سر و کار داشت، پست مهم تری به او محول می شد.

 


وی با تأکید بر اینکه سبک مدیریتی مدیران ما باید بگونه ای باشد که قرآن در آن مهجور نباشد، اظهار داشت: اگر انسان با تأنی و تأمل قرآن بخواند، قرآن جایگاه او را ارتقا می بخشد.

 


امام جمعه ارومیه با اشاره به پیش رو داشتن ماه رمضان گفت: سعی کنیم قرآن در زندگی ما حاکم باشد چرا که دراین صورت از معاصی کاسته شده و بر نورانیتمان افزوده خواهد شد.

 


گفتنی است، جلسه اخلاق ویژه مدیران دستگاه های اجرایی استان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد./936/202/ب1

ارسال نظرات