۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۳۲۴۷۹۳
آیت الله حسینی بوشهری:

مسؤولان دست رد به سینه هنرمندان دینی نزنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که با تنگ نظری دست رد به سینه هنرمندان دینی نزنید، گفت: سازمان بسیج هنرمندان برای افراد هنرمندی که قصد ارائه هنر دینی دارند فضای مناسب را ایجاد و با احترام و تکریم با آنها برخورد کند.
 آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در دیدار با مسؤولان و شورای سازمان بسیج هنرمندان مرکز و استان قم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هنرمند و هفته هنر انقلاب اسلامی بیان داشت: نمونه بارز هنر انقلابی در فعالیت های شهید آوینی مشاهده می شود.

 

وی هنر را یک نعمت الهی دانست و اظهار داشت: بارها در جمع دوستان حوزوی که در جشنواره هنرهای آسمانی فعالیت دارند بیان کرده ام از ظرفیت های کشور در زمینه هنر به گونه کامل استفاده شود.

 

مدیر حوزه های علمیه وجود هنر در هنرمندان را ذاتی دانست و گفت: برخی افراد هیچ گونه آموزشی در زمینه هنر ندیده اند اما جوشش خدادادی در ذات آنها به گونه شعر یا موارد دیگری تبلور پیدا می کند.

 

وی ادامه داد: با این وجود، انسان از آموزش بی نیاز نیست بلکه آموزش جهت گیری را مشخص و انسجام در کار ایجاد می کند؛ اگر افراد تحت آموزش قرار گیرند استعدادهای بالقوه آنها به بالفعل تبدیل خواهد شد بنابراین آموزش و شناسایی استعداد ها کار بزرگی است که باید از سوی سازمان بسیج هنرمندان صورت گیرد.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نشر و گسترش آثار هنرمندان بسیار ارزشمند است و سازمان بسیج هنرمندان باید چهره بزرگان هنرمند و آثار آنها را به جوانان معرفی کند و حتی آثار آنها را در معرض دید دیگران قرار دهد؛ چنین کاری اثر فراوانی در جذب افراد به سمت هنر اسلامی خواهد داشت.

 

وی با بیان این که در برخی موارد تأثیر شعر از خطابه بیشتر است، عنوان کرد: سازمان بسیج هنرمندان برای افراد هنرمندی که قصد ارائه هنر دینی دارند فضای مناسب را ایجاد و با احترام و تکریم با آنها برخورد کند و با تنگ نظری دست رد به سینه آنها نزند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که رفتار مجموعه سازمان بسیج هنرمندان مبلغ هنر و هنرمندی باشد، گفت: در روایات بیان شده است نیاز نیست درهمه موارد با زبان مردم را جذب کرد بلکه می توان در بسیاری موراد از برخورد مناسب در جهت سازندگی افراد استفاده کرد.

 

آیت الله حسینی بوشهری در پایان خاطرنشان کرد: خداوند به این ملت عنایتی کرده است که به دیگر کشورها چنین عنایتی نداشته و آن هم داشتن رهبری است که هم خود صاحب هنر است و هم مشوق هنر است.

 

گفتنی است در پایان این دیدار از سوی سازمان بسیج هنرمندان کارت شناسایی اعضای افتخاری بسیج هنرمندان به آیت الله حسینی بوشهری اهدا شد./1324/پ202/ج

ارسال نظرات