۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۳۲۴۸۰۱
حجت الاسلام فخری خبر داد؛

میزبانی مساجد آذربایجان غربی از 12 هزار معتکف

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: با توجه به استقبال مردم، پیش بینی می شود امسال 12 هزار نفر در آذربایجان غربی معتکف شوند.
اعتکاف

حجت الاسلام سیدمحمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: نام نویسی برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف از اول ماه رجب آغاز شده است و تا دوازدهم ماه رجب ادامه خواهد داشت.


وی افزود: امسال نام نویسی برای مراسم اعتکاف به صورت اینترنتی و از طریق سایت Et-urmia.ir انجام می شود هرچند که مراجعات حضوری نیز وجود دارد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به استقبال چمگیر مردم و مؤمنان از مراسم اعتکاف، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از 12 هزار نفر از مردم استان معتکف شوند.


حجت الاسلام فخری گفت: امسال 60 مسجد در سراسر استان برای میزبانی از معتکفان آماده شده است.


وی اضافه کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی همچون سالهای گذشته سعی دارد با برنامه های مختلف همچون دعوت از سخنرانان، مداحان و برگزاری نشست های بصیرتی از این فرصت در جهت بصیرت افزایی و روشنگری مردم بهره بگیرد.


وی در ادامه با اشاره به اهمیت مراسم اعتکاف، گفت: اعتکاف یکی از فرایض دینی است که در قرآن و روایات به اجر معنوی آن اشاره شده است، بر اساس روایتی از پیامبر اکرم (ص) هر کس سه روز به درگاه خداوند اصرار بورزد گناهانش آمرزیده می شود.

 

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مراسم اعتکاف با حضور بزرگان دین و طلاب برگزار می شود که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران شرایط و امکانات لازم جهت حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم معنوی فراهم شده است و هر ساله با استقبال پرشور مردمی برگزار می شود./936/302/ب1

ارسال نظرات