۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۳۲۴۸۱۱
آیت الله طباطبایی نژاد:

اسلام بیش از هر دینی برای زنان ارزش قائل است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان وجود زنان و مردان بزرگ در اصفهان را افتخاری برای جهان اسلام دانست و گفت: اسلام برای زنان بیش از همه ادیان و اقوام و ملل ارزش و اهمیت قائل است و جایگاهی خاص را برای آنها درنظر گرفته است.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، ظهر امروز در همایش گرامیداشت بانو علویه همایونی، از شاگردان بانو مجتهده امین و اساتید اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، با اشاره لزوم برگزاری چنین همایش‌هایی برای معرفی بانوان و مردان بزرگ اصفهان به جامعه، گفت: چنین اشخاص و چهره‌هایی افتخارات بزرگی برای جهان اسلام محسوب می‌شوند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دوران جاهلیت داشتن دختر برای اعراب ننگ بزرگی به شمار می‌رفت، به ویژه در سرزمین عربستان مردان برای زنان هیچ اهمیت و ارزشی قائل نبودند و به همین جهت اقدام به زنده به گور کردن دختران خود می کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با اشاره به مبارزه پیامبر اکرم (ص) با نگاه غل عرب جاهلی نسبت به زنان و زنده به گور کردن دختران، تصریح کرد: اسلام برای زنان بیش از همه ادیان و اقوام و ملل ارزش و اهمیت قائل است و جایگاهی خاص را برای آنها درنظر گرفته است، پیامبر اسلام(ص) به صورت عملی و با استفاده از آیات نورانی قرآن مجید به مبارزه با سنت‌های غلط علیه زنان پرداختند.

 

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: همواره در کنار مردان بزرگ بنابر تقدیر الهی زنانی بزرگ قرار داشته‌اند، زنانی نظیر مادر حضرت موسی(ع) که به وی وحی می‌شده است و زن فرعون، فرعون کسی بود که خود را خدا می‌پنداشت و از هیچ ظلم و فساد و جنایتی کوتاهی نمی‌کرد ولی همسر او زنی نمونه و مؤمن بوده است.

 

وی با اشاره به فداکاری‌های بسیار حضرت خدیجه(س) برای اسلام و مصائبی که ایشان در راه حمایت از اسلام متحمل شدند، گفت: حضرت خدیجه از زنان بسیار ثروتمندی بود که پس از ازدواج با پیامبر اکرم(ص) به ایشان عرض کرد که از ابتدای ازدواج به دین اسلام ایمان آورده است و به همین جهت تمام ثروت و دارایی خود را در راه اسلام هزینه کرد و شرایط تا جایی پیش رفت که وی در شعب ابی طالب غذایی برای خوردن نداشت اما هرگز در راه اسلام شک به خود راه نداد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد حضور زنانی نظیر حضرت زهرا(س) در کنار امام علی(ع) و حضرت زینب(س) در کنار امام حسین را نشان از هویت و شخصیت والای زن دانست و تصریح کرد: خداوند داستان زندگی زنان بزرگ تاریخ را برای بشریت نقل کرده است تا همه به خوبی بفهمند که میان زن و مرد تفاوتی نیست و برای رسیدن به مقامات بالا و اعلی بین زنان و مردان فرقی وجود ندارد./1304/202/ب1

ارسال نظرات