۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۳۲۴۸۲۹
آیت الله نعیم آبادی:

تبیین مبانی اقتصادی اسلام زمینه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بر ضرورت ترویج مبانی و مفاهیم دینی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: فهم صحیح و آشنایی جامعه با مبانی اقتصادی در دین اسلام شرایط را برای اجرای مناسب اقتصاد مقاومتی فراهم می کند.
آيت‌الله غلامعلي نعيم آبادي،‌ امام جمعه بندر عباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در دیدار استاندار هرمزگان ضمن تبریک سال نو و گرامیداشت ماه رجب، بر لزوم ترویج مبانی و مفاهیم دینی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: اگر این مبانی به خوبی در جامعه نهادینه شود، اقتصاد مقاومتی تحقق خواهد یافت.

 

وی افزود: باید مفاهیم اسلامی را برای جامعه درست معنا کنیم و همچنین مفاهیم دینی در رابطه با اقتصاد نیز باید به درستی برای مردم تفسیر و تبیین شود.

 

امام جمعه بندرعباس بیان داشت: فهم صحیح و آشنایی جامعه با مبانی اقتصادی در دین اسلام شرایط را برای اجرای مناسب اقتصاد مقاومتی فراهم می کند.

 

جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز در این دیدار ضمن تشریح برنامه های دولت در سال 95 از برگزاری همایش تبیین اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرا و استانداران سراسر کشور در ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: به همین منظور ستادها و قرارگاه های اقتصاد مقاومتی به ریاست استانداران در تمامی استان ها تشکیل شده است.

 

استاندار هرمزگان تصریح کرد: دولت اقتصاد مقاومتی را در بودجه سال 95 و همچنین برنامه ششم توسعه به عنوان محور قرار داده است.

 

جادری به برخی برنامه های مهم در هرمزگان اشاره کرد و افزود: دومین همایش سرمایه گذاری هرمزگان روز 30 فروردین ماه با هدف معرفی فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری استان برگزار می شود.

 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: همچنین با تلاش های صورت گرفته استان هرمزگان به عنوان مرکز و دبیرخانه دائمی برنامه های دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس انتخاب شده که این جشنواره نیز در استان برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه از تصویب اختصاص سهمیه فروش سوخت به ساحل نشینان هرمزگانی در ستاد مبارزه با قاچاق سوخت کشور خبر داد و عنوان کرد: بر این اساس مازاد سوخت در اختیار شرکت های تعاونی همچون مرزنشینان قرار خواهد گرفت که درآمد حاصل از فروش رسمی و قانونی سوخت را در اختیار روستانشینان مناطق ساحلی هرمزگان قرار خواهند داد که این کار از قاچاق سوخت جلوگیری خواهد کرد./851/پ202/ج1

ارسال نظرات