۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۳۲۴۸۵۷
استاد حوزه و دانشگاه:

خداوند رجب را برای هدایت انسان‌ها قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اصل نژاد گفت: خداوند فرصت رجب را برای هدایت خاص انسان‌ها قرار داده و پروردگار در این ماه هرکس را که بخواهد هدایت می‌کند.
حجت الاسلام سيد ودود اصل نژاد

حجت الاسلام سید ودود اصل نژاد، معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به فضیلت ماه رجب، اظهار داشت: ماه رجب، آغاز پرفضیلت‏ترین سه ماه سال است که هر سه ماه از مقام والایی در میان دیگر ماه‏های سال برخوردارند.


وی ادامه داد: گویا حتی در زمان جاهلیت نیز مورد احترام زیادی بوده و آن را حرام می‏نامیدند زیرا جنگ و کارزار را نیز در این ماه ناروا و ممنوع می‏دانستند، چون به احترام ماه رجب، تمام سلاح‏ها بر زمین گذاشته می‏شد، آن را «اصم» نیز نام‏گذاری کرده‏اند.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که چیزی که بر عظمت این ماه و احترام آن افزوده است، مناسبت‏های آن است که در رأس آن‏ها عید بزرگ مبعث رسول اکرم (ص) و عید میلاد امیرمؤمنان مولای متّقین علی بن ابی‏طالب (ع) است.


وی با اشاره به این‌که ماه رجب ماه رحمت خداوند بر مؤمنان و نزول نعمات بزرگ الهی برای بشریت است، گفت: به ‌واسطه ولایت امیرمؤمنان(ع) در این ماه آخرین نعمت که نعمت ولایت است از سوی خداوند به انسان‌ها اعطا شد.

وی بیان این‌که ماه رجب، ماه احیای قلب‌ها به‌وسیله ذکر و یاد خداوند است، گفت: رجب ماه خداست و هر کس که در این ماه استغفار کند در رمضان بهترین قضا را از خداوند هدیه خواهد گرفت، خداوند فرصت رجب را برای هدایت خاص انسان‌ها قرار داده و خداوند در این ماه هرکس را که بخواهد هدایت می‌کند.


معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه با تأکید بر این‌که هر که از فرصت‌های ماه رجب استفاده کند در قیامت در زمره رجبیون بوده و از نعمت‌های بی‌انتهای الهی بهره‌مند می‌شود، افزود: در ماه رجب می‌توان مؤمنان واقعی را شناخت زیرا مؤمنان واقعی کسانی هستند که از تمامی فرصت‌ها ازجمله برکات ماه رجب استفاده می‌کنند.


وی با بیان این‌که رجب ماه آمادگی برای ورود به رمضان و شعبان است، تصریح کرد: هر کس در چشمه رجب شست شو کرده و در ماه شعبان عبادت کرده در ماه رمضان با چهره‌ای پاک و نورانی خدا را ملاقات کرده و بر سر سفره الهی میهمان خواهد شد.


حجت الاسلام اصل نژاد خاطرنشان کرد: هر کس که از برکات ماه رجب استفاده کند به درک ماه شعبان و ماه رمضان خواهد رسید، زیرا این سه ماه کلید حیات طیبه و زندگی بهشتی هستند و در قیامت کسانی که از برکات ماه رجب و ماه شعبان و رمضان استفاده کرده‌اند، در پیشگاه خداوند از احترام و قرب زیادی بهره مند خواهند شد./854/302/ب1

ارسال نظرات