۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۳۲۴۸۷۸
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی تأکید کرد؛

لزوم استفاده مسؤولان نظام از تولیدات داخلی در زندگی شخصی خود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که اصلاح الگوی مصرف یکی از لوازم اقتصاد مقاومتی است، گفت: مادامی که مردم غلبه استفاده از تولیدات داخلی را در زندگی شخصی مسؤولان و نخبگان جامعه مشاهده نکنند، خود نیز به سوی مصرف تولیدات داخلی نمی‌روند.
مهدي ابوطالبي

حجت‌الاسلام مهدی ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: مهم‌ترین مؤلفه اقتصاد مقاومتی، درون‌زا بودن اقتصاد است که این امر باید به فرهنگی حاکم در رفتار دولت تبدیل شود.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: درون‌زا بودن اقتصاد چند لازمه دارد که در حوزه دولتی، تکیه بر اقتصاد غیر نفتی و پرهیز از خام فروشی نفت است؛ رفتار حاکم دولت در برنامه‌ریزی‌ها و اختصاص بودجه‌ها، باید تکیه بر اقتصاد درونی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: از آن‌جایی که ایران در فضای تحریم، جایگاه فروش نفت را از دست داده بود، دولت امروز به دنبال بالا بردن فروش نفت است در حالی که چنین تصمیمی صحیح نیست بلکه مشکلات بودجه باید از طریق درون زایی حل شود.

 

حجت‌الاسلام ابوطالبی با بیان این‌که فرهنگ حاکم بر زندگی مردم متأثر از فرهنگ مسؤولان در زندگی شخصی است، ابراز کرد: متأسفانه امروز فرهنگ استفاده از محصولات داخلی به خوبی فراگیر نشده است.

 

وی افزود: اصلاح الگوی مصرف یکی از لوازم اقتصاد مقاومتی است که باید در زندگی مسؤولان و سایر افراد جامعه ساری و جاری شود و این نیازمند فرهنگ سازی است.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)خاطرنشان کرد:‌ امروزه هزینه‌های بسیاری برای خوراکی‌های غیرضروری و لباس‌های متجدد و متنوع مصرف می‌شود که این با فرهنگ اقتصاد مقاومتی تعارض دارد.

 

وی یادآور شد: مادامی که مردم غلبه استفاده از تولیدات داخلی را در زندگی شخصی مسؤولان و نخبگان جامعه مشاهده نکنند، خود نیز به سوی مصرف تولیدات داخلی نمی‌روند.

 

حجت‌الاسلام ابوطالبی تأکید کرد: همچنین مصرف گرایی و تجمل گرایی یعنی هزینه‌های بی فایده و نگران‌کننده در زندگی شخصی برخی از مسؤولان سبب عدم الگوپذیری مردم از سایر مسؤولانی است که سبک زندگی اسلامی دارند.

 

وی گفت: رسانه‌ها در برنامه‌های گوناگونی همچون فیلم، انیمیشن، مستند، تولید خبر و تنظیم سرمقاله باید شیوه عمل به اقتصاد مقاومتی و تأثیر عمل به آن در زندگی خود و سایر هم‌وطنان را به طور ملموس تبیین کنند./997/ت302/ی

ارسال نظرات