۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۳۲۴۸۹۱
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

همایش‌های سراسری سبک زندگی اسلامی در 31 استان کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از برگزاری همایش‌های سراسری سبک زندگی اسلامی در 31 استان کشور خبر داد و گفت: آیین اختتامیه این همایش ملی، مهرماه امسال به میزبانی خراسان شمالی برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام شاهمرادي- دبير شوراي فرهنگ عمومي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام حسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، امروز در نشست خبری در بجنورد، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب موضوع سبک زندگی اسلامی را نخستین بار در سفر به خراسان شمالی مطرح کردند، افزود: رهبری در این سفر 19 اولویت مربوط به سبک زندگی اسلامی را مطرح کردند.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با احصاء مسائل مهم و آسیب‌های اجتماع، چهارچوب و شاکله نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی در کشور را برای مسوؤلان و متولیان امور فرهنگی کشور مشخص کردند، اظهار کرد: سبک زندگی شامل اخلاق و رفتارهای اجتماعی اقشار مختلف جامعه بوده و برای تحقق آن باید همه بخش‌ها با یکدیگر همکاری و همراهی داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام شاهمرادی با اشاره به اینکه در این زمینه شورای فرهنگ عمومی بازوی اصلی شورای انقلاب فرهنگی است، خاطرنشان کرد: باید برای اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی از سوی دستگاه‌های اجرایی، افزون بر اتخاذ تصمیمات عالمانه و محققانه، راهکارهای عملیاتی نیز از سوی این شورا ارائه شود.

 

وی با بیان اینکه در رابطه با سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبری نیز شورای فرهنگ عمومی کشور برنامه‌های ویژه‌ای دارد، افزود: اکنون سبک زندگی اسلامی اولویت نخست این شورا بوده و برنامه برگزاری همایش‌های سراسری سبک زندگی اسلامی به میزبانی 31 استان کشور در راستای تحقق این مهم پیش‌بینی شده است.

 

حجت‌الاسلام شاهمرادی با اشاره به اینکه آیین اختتامیه و ماحصل این همایش‌های ملی، نوزدهم مهرماه امسال هم‌زمان با چهارمین سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی به میزبانی این استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این راستا از مدت‌ها پیش دبیرخانه دائمی همایش سبک زندگی اسلامی نیز در این استان استقرار یافته است.

 

وی با بیان اینکه همایش‌های سراسری سبک زندگی اسلامی تا پیش از مهر‌ماه امسال در مراکز استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: پس از آن آثار برگزیده این همایش‌های سراسری در سطح استان‌ها، به اختتامیه این همایش در بجنورد راه می‌یابند.

 

حجت‌الاسلام شاهمرادی با اشاره به محورهای مورد نظر در همایش‌های سراسری سبک زندگی اسلامی در کشور، افزود: بر اساس برنامه مسؤولان برگزاری این همایش‌ها تا دو هفته آینده بر اساس نیازها و دغدغه‌های استانی، نسبت به انتخاب موضوعی از محورهای موضوعی سبک زندگی اسلامی اقدام کرده و موضوع‌های انتخابی را به شورای فرهنگ عمومی کشور اعلام می‌کنند تا اطلاع‌رسانی متمرکز صورت گیرد.

 

وی گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی در همه استان‌های کشور این است که آسیب‌های مهم اجتماعی در هر استان احصاء شده و با اولویت‌بندی، راهکارهای عملیاتی برای رفع این آسیب‌ها و نقایص ارائه شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه این شورا تصمیم دارد تا راهکارهای تبیین شده در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی در استان‌های مختلف کشور را در دستور کار عملی و اجرایی قرار دهد، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا با حذف کارهای تکراری و موازی، راهکاری عملیاتی برای نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی در کشور طراحی و اجرا شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات