۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۳۲۴۹۰۵
آیت الله آل هاشم:

حوزه های علمیه باید انقلابی بمانند/ حیات انقلاب در گرو تداوم اندیشه انقلابی در حوزه ها

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: حوزه‌ علمیه‌ قم باید همچنان یک حوزه‌ انقلابی باقی بماند و رسیدن به این هدف نیازمند اندیشه، تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق نخبگان و بزرگان حوزه است.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

آیت الله محمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز ، با اشاره به جایگاه و نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار حوزه‌ علمیه‌ قم در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: خطر انقلاب‌زدایی از حوزه‌های علمیه بسیار حساس و پر اهمیت است.


وی با تأکید بر تداوم اندیشه انقلابی در حوزه های علمیه و در میان نخبگان حوزوی، تأکید کرد: حوزه‌ علمیه‌ قم باید همچنان یک حوزه انقلابی باقی بماند و رسیدن به این هدف نیازمند اندیشه، تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق نخبگان و بزرگان حوزه دارد.


امام جمعه موقت تبریز با اشاره به حضور تمام اقشار مردم در تحقق انقلاب اسلامی، ابراز داشت: برخی از اقشار در انقلاب حضور قابل توجهی داشتند که می‌تواند به حضور دانشگاه و حوزه های علمیه در انقلاب اسلامی اشاره کرد.


وی با اشاره به تفاوت چشم گیر حضور دانشگاهیان در انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: علما، روحانیان و حوزه های علمیه از جمله کسانی بودند که سکان حرکت انقلاب اسلامی را در دست گرفتند و به نتیجه رساندند.


آیت الله آل هاشم افزود: گستره مبارزات روحانیان نه تنها در درون حوزه‌های علمیه بود بلکه به خارج از حوزه‌های علمیه و میان اقشار مختلف مردم به جهت جایگاه ارزشمند روحانیان، کشیده می‌شد، از این رهگذر این انقلاب با توجه روحانیت به تغییر رژیم منتهی شد.


وی با بیان این‌که مبارزات انقلابی تقریبا در میان تمام طلاب مورد توجه بود، ابراز داشت: وقتی حوزه علمیه و روحانیت وارد عرصه شد تمام مردم درگیر با مبارزات انقلابی شدند، این تأثیر حوزه های علمیه بود که در دانشگاه ها دیده نشد.


امام جمعه موقت تبریز با اشاره به حضور روحانیت آذربایجان در خط مقدم مبارزات انقلابی و تأثیرات حوادث آذربایجان در تحقق انقلاب، خاطرنشان کرد: روحانیت آذربایجان عامل تحرکات انقلابی در تبریز و زمینه ساز پیروزی انقلاب بودند.


وی با تأکید بر این‌که حوزه های علمیه باید انقلابی بمانند و انقلاب را به هدف خود برسانند، تصریح کرد: وظیفه سنگین انقلاب از حوزه‌های علمیه کاسته نشده است و روحانیت هنوز که هنوزه باید در خط مقدم حمایت از انقلاب باشند./854/302/ب2

ارسال نظرات