۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۳۲۴۹۴۳
امام جمعه بهشهر:

فرهنگ زیربنای رشد و بالندگی جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر با اشاره به این که آموزش کشور باید با علم و معرفت توأم شود، گفت: اگر خروجی مراکز آموزشی ما توأم با پرورش دینی باشد به حتم شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در همایش تجلیل از خیران مدرسه ساز بهشهر در سالن توحید این شهرستانبا بیان این که احادیث، روایات و آیات متعددی در مورد اهمیت علم و دانش در دین ما وجود دارد، افزود: امامان معصوم(ع) هر وقت فرصتی برای گسترش علم پیدا می کردند، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و به بسط و توسعه علم در بین مردم اهمیت ویژه ای قائل بودند.

 

وی با اشاره به این که آموزش کشور باید با علم و معرفت توأم شود، تصریح کرد: اگر خروجی مراکز آموزشی ما توأم با پرورش دینی باشد به حتم شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران اشاره به این که امروزه آموزش و پرورش بنا‌ به ضرورت تغییرات اجتماعی یکی از سازمان های پیچیده و بزرگ اجتماعی در هر کشوری محسوب می‌شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش با رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیوندی ناگسستنی دارد و به تدریج از یک حالت ساده ابتدایی به یک حالت پیچیده درآمده است.

 

وی با تأکید بر این که آموزش و پرورش نظام اسلامی باید الگوی مناسبی برای دنیا باشد، ادامه داد: برای ارائه الگوی مناسب از سبک زندگی باید آموزش و پرورش ایده‌آل داشته باشد.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که آموزش کشور باید با علم و معرفت توأم شود، تصریح کرد: اگر خروجی مراکز آموزشی ما توأم با پرورش دینی باشد به حتم شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود.

 

امام جمعه بهشهر ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﻣﺴﺆول ﺗﺮﺑﯿﺖ اﻧﺴﺎن ھﺎی ﻣﺘﻌﮫﺪ اﺳﺖ، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: آﻣﻮزش و ﭘﺮورش دو وظﯿﻔﻪ ﻣﮫﻢ دﺳﺘﮕﺎه ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺑﻮده و در ﻣﮑﺘﺐ اﺳﻼم ﻧﯿﺰ آﻣﻮزش ﻣﻘﺪﻣﻪ ﭘﺮورش اﺳﺖ و اﮔﺮ اﯾﻦ طﻮر ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎ اﯾﻦ ﺳﻼح و ﭼﺮاغ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﻢ ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﻨﺰل ﻣﻘﺼﻮد ﺑﺮﺳﯿم.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که فراگیری علم باید همراه با تهذیب باشد و تعلیم و تربیت در کنار هم مورد توجه قرار گیرند تا شاهد پیشرفت همه جانبه باشیم، افزود: جامعه علمی برای موفقیت باید برنامه های خود را حول محور اخلاق و معنویت تنظیم کند و از این رو باید مدیران و معلمان و نظام تعلیم و تربیت به این امر مهم توجه کند.

 

وی به مسأله تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و تحقق آن را مستلزم ورود فرهنگ ایران اسلامی به دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش باید بر پایه معرفت دینی به سوی تحول پیش رود و تنها در این صورت می‌تواند به اهداف بلند خود دست یابد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود باید فرهنگ و اقتصاد ما در سال جدید مقاومتی شود و محکم بسازیم تا نفوذناپذیر شویم که راهش همکاری و حضور در صحنه است، اظهار داشت: زیربنایی مقاوم سازی جامعه، فرهنگ اوست و هرچه مدارس آبادباشد، آینده تضمین می شود.


وی با بیان این که هر خیری براساس اعتقادات انسان صورت می گیرد و انسان هایی که کار خیر انجام می دهند بر پاداش آنان از سوی خداوند افزوده می شود، به اهمیت مشارکت مردمی در پیشرفت آموزش و پرورش؛ اشاره کرد و گفت: وجود خیران در این زمینه نعمتی بزرگ است.


استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خیران به یقین و باور و همت بلند برخوردارند و چون به یقین رسیده اند در عرصه رقابت وارد می شوند، اظهار داشت: تلاش در امر مدرسه سازی سبب رشد و پیشرفت روزافزون جامعه می شود.


امام جمعه اظهار داشت: مدرسه جایگاه علم و دانش و معرفت است و زمینه و بسترهای لازم برای تربیت دانش آموزان فراهم است که هم اولیا و هم مربیان باید در این راستا نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

 

سیدعلی قاسمی، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم با اشاره به این که حضور خیران روش های تربیت و تعلیم را تغییر و فرصت جدید بوجود می آورد، افزود: جلوه کارخیران در مدرسه سازی است.

 

وی ادامه داد: برخی خیران افزون برساخت مدرسه، مدرسه را مدیریت می کنند و ایده می دهند و اداره چندین مدرسه را بر عهده دارند و جلوه های خیران می تواند دانش آموزان محتاج را کمک کند و تعدادی دانش آموزان بی سرپرست و بدسرپرست داریم که از عهده مخارج خود ناتوان هستند و باید به افراد  مفید تبدیل شده و به نیروهای ارزشمند تبدیل شوند./1317/202/ب1

ارسال نظرات