۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۳۲۴۹۵۵
رئیس تبلیغات اسلامی بندرماهشهر مطرح کرد؛

اعتکاف، فرصتی برای زنگار گناهان و جلا دادن دل/ میزبانی 27 مسجد بندرماهشهر از معتکفان

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی بندرماهشهر با اشاره به این‌که اعتکاف، باطن معتکف را از زنگار گناهان می شوید و خانه دل را مصفای حضور خالق هستی می کند، گفت: در سال جاری ۲۷ مسجد میزبان معتکفان برای بهره مندی از برنامه های متنوع فرهنگی و قرآنی خواهند بود.
اعتکاف

حجت‌الاسلام سید علی رضوی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر ماهشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اعتکاف را امری مستحب برشمرد، ابراز داشت: انسان‌هایی به دنبال تکامل و خودسازی بیشتر هستند، پرداختن به مستحباتی همچون اعتکاف را بر خود لازم می دانند؛ چراکه مروری بر عملکرد و جبران فرصت‌های از دست رفته است.

 

وی با بیان این‌که انسان در گریز از هوای نفس و اشتغالات زندگی، در راه انس با معبود همواره نیازمند خلوتی است تا به اعمال و رفتار خود بیندیشد، اظهار داشت: اعتکاف، باطن معتکف را از زنگار گناهان می شوید و خانه دل را مصفای حضور خالق هستی می کند؛ اعتکاف فرصتی برای پرداختن به امور نفس و برطرف کردن موانع ورود نور محبت خدا در اعمال وجود انسان است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این‌که وجود یکی از برجسته ترین ارکان دینی، یعنی روزه به عنوان شرط اعتکاف بیانگر عمق ارزش و اهمیت اعتکاف است، عنوان کرد: اعتکاف همچون نماز نیست تا بتوان آن را در هر مکانی بجا آورد و تنها باید در مسجد و خانه خدا باشد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر ماهشهر دهه آخر ماه مبارک رمضان را بهترین زمان برای اعتکاف دانست، گفت: انسان‌های خداجو که در راه کمال گام برمی‌دارند خود را محتاج به اعتکاف می‌دانند.

 

حجت الاسلام رضوی با اشاره به این‌که نام نویسی از معتکفین از تاریخ 20 فروردین ماه شروع و تا 2 اردیبهشت ادامه دارد، افزود: برگزاری طرح زلال قرآن کریم در قالب مراسم معنوی انس با قرآن، اجرای تلاوت ترتیل عمومی یک جزء از قرآن کریم، برگزاری مسابقات خاطرات، اجرای زنده تلاوت قرآن کریم و اذان، برگزاری گفتمان‌های اصلاح قرائت نماز، تشکیل حلقه صالحین معرفتی با موضوع خودسازی و ولایتمداری و دیگر موارد را از جمله برنامه های اعتکاف است.

 

وی با اشاره به این‌که در سال گذشته نزدیک به یک هزار و 700 نفر در 27 مسجد در برنامه معنوی اعتکاف حضور پیدا کردند، در سال جاری 27 مسجد میزبان معتکفین برای بهره مندی از برنامه های متنوع فرهنگی و قرآنی خواهند بود.

 

این مقام مسؤول بیان داشت: برای برگزاری هرچه بهتر برنامه اعتکاف از 47 مبلّغ خواهر و برادر بومی و غیربومی، 42 قاری بومی، 54 مدّاح و ازروحانیون و ائمه جماعات شهرستان بندرماهشهر برای پاسخ به شبهات دینی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی استفاده خواهد شد./9453/302/ب1

ارسال نظرات