۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۳۲۴۹۸۲
مدیر پذیرش مؤسسه امام خمینی خبر داد؛

رقابت 1700 داوطلب برای حضور در مقطع کارشناسی مؤسسه امام خمینی

خبرگزاری رسا ـ 1700 داوطلب برای حضور در مقطع کارشناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) فردا 27 فرودین ماه به رقابت می‌پردازند.
مؤسسه امام خميني

حجت الاسلام مهدی عباسی، مدیر بخش پذیرش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آزمون ورودی این مؤسسه در روز 27 فروردین‌ماه جاری، اظهار داشت: مؤسسه امام خمینی(ره) با مجوز رسمی از سازمان سنجش و وزارت علوم از میان برادران و خواهران طلبه که مدرک سطح یک حوزه را دارا باشند برای دوره  کارشناسی در رشته های علوم انسانی پذیرش می‌کند.

 

وی افزود: رشته های مؤسسه امام خمینی(ره) همگی با عنوان معارف اسلامی و با 10 گرایش متفاوت اخلاق، ادیان، حقوق، فلسفه و کلام، مدریت و برنامه ریزی، علوم سیاسی، علوم قرآنی، تاریخ، روان شناسی و جامعه شناسی است.

 

حجت الاسلام عباسی به شیوه تحصیل در این مؤسسه اشاره کرد و بیان داشت: در مؤسسه امام خمینی(ره) دو شیوه حضوری و نیمه حضوری برای برادران و خواهران وجود دارد؛ اما دوره حضوری تمام وقت آن ویژه برادران است و افراد پذیرفته شده باید دوره چهارساله را در این مؤسسه پشت سر بگذارند.

 

وی ابراز داشت: آزمون پذیرش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) فردا صبح 27 فرودین ماه ساعت 7:30 صبح در ساختمان مرکزی مؤسسه برگزار شده و تا ساعت 11 ادامه خواهد داشت؛ نزدیک به 1700 نفر در این آزمون به رقابت می پردازند و مواد آزمون فقه، اصول، ادبیات عرب، ادبیات فارسی و زبان انگلیسی خواهد بود.

 

مدیر بخش پذیرش مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به ظرفیت و شیوه پذیرش این مؤسسه یادآور شد: مؤسسه امام خمینی(ره) 750 نفر ظرفیت دارد ولی به هیچ عنوان براساس این مقدار پذیرش نمی‌کند؛ بلکه پذیرش بر اساس میزان نمره در آزمون کتبی و شفاهی است؛ فرد موردنظر باید 30 درصد در آزمون کتبی و 50 درصد در آزمون شفاهی موفق شود تا در این مؤسسه به عنوان دانشجو پذیرفته شود.

 

وی در پایان با اشاره به دوره کارشناسی ارشد و دکترای مؤسسه امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: پذیرش در دو مقطع ارشد و دکترا فقط از میان دانشجویان خود مؤسسه است و در این دو مقطع از خارج مؤسسه پذیرش وجود ندارد و آزمون این دو مقطع نیز به صورت داخلی گرفته می شود./1330/302/ب2

ارسال نظرات