۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۲۴۹۹۵
مدیر مؤسسه دارالهدی تبیین کرد؛

عرصه‌های نو در تبلیغ اخلاق مدار

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه دارالهدی گفت: گام نهادن در عرصه‌های نو در تبلیغ اخلاق مدار و تولید محتوای هنری همانند پوستر، شعر و داستان با محوریت اخلاق، هدف ما است.
حجت‌الاسلام مجيري

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا مجیری با تشریح فعالیت های مؤسسه فرهنگی دارالهدی، این مؤسسه را یکی از زیرمجموعه های «بنیاد علمی فرهنگی هاد» عنوان و ابراز کرد: پس از راه اندازی مؤسسه دارالهدی، بنیاد علمی فرهنگی هاد با ایده و هدف ترویج اخلاق ناب شیعی و فرهنگ معنوی شیعه در حوزه های علمیه شکل گرفت تا مسئولیت ستادی صفوفی مانند مؤسسه دارالهدی را برعهده داشته باشد.

 

وی ادامه داد: مؤسسه دارالهدی، هسته اولیه این مجموعه بوده که با اشراف «آیت الله محمد ناصری دولت آبادی» و با ابتکار فرزند ایشان، «حجت الاسلام والمسلمین جعفر ناصری» شکل گرفته و پس از راه اندازی مجموعه های دیگر نیز در کنار این مؤسسه، بنیاد علمی فرهنگی هاد شروع به کار کرد تا وظیفه مدیریت، ساماندهی و نظارت به این مجموعه ها را انجام دهد.

 

نگاهی بر مراکز زیرمجموعه بنیاد علمی فرهنگی هاد

مدیر مؤسسه دارالهدی با اشاره به مراکز زیرمجموعه بنیاد علمی فرهنگی هاد، اظهار داشت: «مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) اصفهان»، «مدرسه عالی فقه اصفهان»، «مرکز تخصصی اخلاق اصفهان»، «مدرسه عالی فقه المهدی قم»، «مرکز تخصصی اخلاق قم»، «مؤسسه دارالهدی» و «پژوهشکده اخلاق» صفوف و مراکز زیرمجموعه بنیاد علمی فرهنگی هاد را تشکیل می دهند.

 

وی مؤسسه فرهنگی دارالهدی را ویترین فعالیت های بنیاد علمی- فرهنگی هاد دانست و اضافه کرد: این مؤسسه، وظیفه انعکاس فعالیت های این بنیاد در جوامع هدف با ابزاری همانند انتشار کتاب، مقالات نشریات و نرم افزار را برعهده دارد.

 

فعالیت های آموزشی و تبلیغی مؤسسه

مدیر مؤسسه فرهنگی دارالهدی تشکیل و پویایی معاونت آموزشی و تبلیغی را یکی دیگر از فعالیت های مؤسسه دارالهدی معرفی کرد و گفت: این معاونت اخیرا در این مؤسسه راه اندازی شده و نخستین سفر تبلیغی طلاب را در ماه محرم به مناطقی از استان مرکزی برنامه ریزی و اجرا کرده است.

 

وی با اشاره به تشکیل کارگاه های آموزشی- تبلیغی با محوریت اخلاق برای طلاب مبلغ این بنیاد، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم ما در اعزام مبلغ، تربیت و تجهیز آنها به سلاح اخلاق است و برای دسترسی آن، برگزاری کارگاه های آموزشی- تبلیغی نقش مهمی را برعهده دارد. در آینده نیز تلاش خواهیم کرد که بر کمیت و کیفیت این کارگاه ها افزون گردد.

 

حجت الاسلام مجیری اضافه کرد: «اهداف و کارکردهای طلبگی»، «آفات و آسیب های طلبگی» و «ازدواج طلبگی» عناوین کارگاه هایی است که در دستور کار قرار داده شده و متون آن نیز تهیه گردیده است که تا به اکنون کارگاه ازدواج طلبگی برای طلاب زیرمجموعه بنیاد علمی فرهنگی هاد برگزار شده است.

 

مدیر مؤسسه دارالهدی افزود: انشاءالله این کارگاه ها را در قدم های بعدی با هماهنگی با معاونت تهذیب حوزه علمیه قم برای طلاب سایر مدارس علمیه نیز برگزار خواهیم کرد.

 

وی، با اشاره به همکاری های این مؤسسه با سایر نهادهای حوزوی، خاطرنشان ساخت: همکاری با معاونت تهذیب حوزه علمیه در اجرای برنامه ضیافت ملکوت در مدرسه علمیه بناب، یکی از این تعامل و همکاری است.

 

ورود به عرصه های نو در تبلیغ اخلاق مدار

حجت الاسلام مجیری با توجه و تأکید بر اهمیت ورود و پرداخت مباحث اخلاقی در رسانه های دیجیتال و تلفن همراه، ادامه داد: گام نهادن در عرصه های نو در تبلیغ اخلاق مدار و تولید محتوای هنری همانند پوستر، شعر و داستان با محوریت اخلاق، هدف ماست. از این رو راه اندازی معاونت هنری- رسانه ای مؤسسه را در دستور کار خود قرار داده ایم.

 

وی در پایان، انتشار دوماهنامه خلق را از فعالیت های مهم مؤسسه فرهنگی دارالهدی برشمرد و ابراز نمود: تاکنون 51 شماره از این نشریه تربیتی - اخلاقی به انتشار رسیده و مورد توجه و عنایت علما و بسیاری از فرهیختگان حوزوی قرار گرفته است./907/د101/ی

 

منبع: بنیاد فرهنگی هاد

ارسال نظرات