۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۳۲۵۰۴۵
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد خبر داد؛

اجرای طرح آسیب‌شناسی برنامه‌های فرهنگی اعتکاف در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد از انجام آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی و برنامه‌های مربوط به مراسم اعتکاف در استان خبر داد و گفت: امسال این آیین معنوی در استان با کمیت و کیفیت بیشتری برگزار می‌شود.
حجت الاسلام هدايتي- نشست ستاد ساماندهي شئون فرهنگي بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی شهرستان که با موضوع اعتکاف برگزار شد، اظهار کرد: امسال این آیین مذهبی در مرکز استان خراسان شمالی در 12 مسجد و دو دانشگاه ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به انجام آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی و برنامه‌های مربوط به اعتکاف در سال گذشته، تصریح کرد: با آسیب‌شناسی صورت گرفته تلاش می‌شود امسال آیین اعتکاف در استان از نظر کمی و کیفی بهبود یابد.

 

حجت‌الاسلام هدایتی اضافه کرد: در این زمینه برگزاری گفتمان‌های دینی، حلقه‌های معرفت، محافل انس با قرآن، برپایی ایستگاه‌های پاسخگویی به شبهات دینی، جلسات آموزشی آشنایی با نهج‌البلاغه، جلسات مهدویت و برنامه‌هایی از این قبیل برای معتکفان پیش‌بینی شده است.

 

وی با اشاره به فرستادن بیش از 220 روحانی مبلغ به مساجد میزبان معتکفان در استان، اظهار کرد: امسال همچنین از ظرفیت اساتید برجسته حوزه علمیه قم از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی خراسانی برای حضور در آیین اعتکاف استان استفاده می‌شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی شهرستان بجنورد با اشاره به استفاده از حضور مداحان برجسته استانی در آیین اعتکاف، خاطرنشان کرد: افزون بر این با تلاش‌های صورت گرفته اکنون مساجد میزبان معتکفان به طور کامل آماده میزبانی بوده و با همکاری هیئات امنای مساجد و مسؤولان مربوط، اشکالات و نواقص برای برگزاری هرچه بهتر آیین اعتکاف رفع شده است.

 

حجت‌الاسلام هدایتی با یادآوری اینکه پارسال آیین اعتکاف در 119 مسجد استان با شرکت بیش از 10 هزار نفر برگزار شد، تصریح کرد: امسال اعتکاف در 140 مسجد شهری و روستایی خراسان شمالی برگزار شده و با توجه به موعد اعتکاف، پیش‌بینی می‌شود شمار شرکت‌کنندگان در این مراسم به نسبت سال گذشته افزایش داشته باشد.

 

برخوردهای سیاسی و جناحی آفت مراسم معنوی و دینی است

موسی حاجی‌زاده، فرماندار بجنورد نیز در این نشست، با تأکید بر لزوم فراهم آوردن زمینه حضور باشکوه‌تر و بیشتر جوانان در آیین اعتکاف، اظهار کرد: برخوردهای سیاسی و جناحی آفت مراسم معنوی و دینی است.

 

وی با بیان اینکه سلیقه‌ای عمل کردن و طرح مسائل اختلاف‌انگیز سبب برهم خوردن نظم و امنیت مراسم معنوی می‌شود، تصریح کرد: برخوردهای جناحی و حزبی در مراسمی چون اعتکاف سبب فاصله گرفتن جوانان از این آیین‌ها شده و آن‌ها را نسبت به مذهب و نظام بدبین می‌کند از این رو باید این مهم از سوی همه متولیان و مجریان مراسم رعایت شود.

 

حاجی‌زاده افزود: همه باید تلاش کنند تا با وحدت و انسجام و هماهنگی بیشتر زمینه بهره‌مندی شمار بیشتری از افراد به ویژه جوانان و نوجوانان را از این فریضه الهی فراهم کنیم.

 

فرماندار شهرستان بجنورد همچنین با اشاره به اینکه حضور کارمندان در مراسم اعتکاف سبب تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی آن‌ها می‌شود، تصریح کرد: باید فرصت حضور پرسنل اداری و کارکنان در آیین اعتکاف فراهم شود زیرا هر اندازه سلامت معنوی کارمندان افزایش یابد به همان میزان بهره‌وری و خدمات‌رسانی آن‌ها به مردم نیز افزایش خواهد یافت./9314/202/ب1

ارسال نظرات