۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۳۲۵۰۴۹
مدیر کل اوقاف مازندران:

ترویج سنت وقف بهترین زمینه برای گسترش فرهنگ دینی و اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که ترویج سنت حسنه وقف حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی و انسانی است، گفت: با توجه به گسترش فرهنگ غربی در جامعه اسلامی، ترویج سنت وقف می تواند بهترین زمینه برای گسترش فرهنگ دینی و اسلامی باشد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسم تودیع و معارفه جمعی از معاونان این اداره کل گفت: امروز همه وظیفه داریم به مردم خدمت کنیم تا مردم لذت نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را بچشند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از وقف به عنوان تفسیر عملی قرآن‌کریم اهل‌بیت(ع) یاد کرد و ادامه داد: وقف نام، یاد و اموال انسان‌ها را حتی با بعد از مرگ واقف زنده نگه می‌دارد و همیشه در بین مردم و نیازمندان وجود دارد. 

 

حجت الاسلام علیزاده از وقف به عنوان یکی از احکام مترقی و کارآمد اسلامی یاد کرد و با بیان این که وقف حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی است، افزود: کارآمدی و ظرفیت وقف تا حدی است که همه آحاد جامعه را در خود جمع کرده است و هر فردی با هر دیدگاه اسلامی، دینی و انسانی در این سنت حسنه دینی مشارکت دارند. 

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) بزرگ ترین واقفان قولی و عملی هستند، تصریح کرد: حتی می توان گفت خداوند متعال بزرگ ترین واقف جهان است چون این نظام هستی را وقف موجودات کرده است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که ترویج سنت حسنه وقف حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی و انسانی است، افزود: با توجه به گسترش فرهنگ غربی در جامعه اسلامی، ترویج سنت وقف می تواند بهترین زمینه برای گسترش فرهنگ دینی و اسلامی باشد.  

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که عدم شناخت وقف یک چالش بزرگ برای جامعه اسلامی است، گفت: تا به خوبی نتوانیم وقف و ظرفیت های آن را بشناسیم نمی توانیم در احیاء آن موفق باشیم.  

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که نگاه مردم به وقف باید دینی، قرآنی و فقهی باشد، افزود: متأسفانه وقف در جامعه امروز ما خیلی مهجور است. 


 
وی بزرگ‌ترین خواسته مقام معظم رهبری را خدمت صادقانه و خالصانه به ملت ایران اسلامی دانست و افزود: قیمت هر مسؤول در گرو خدمت‌رسانی به نظام جمهوری اسلامی، ملت ایران و اطلاعت از ولی‌فقیه است.


 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مسؤولان باید مشکل‌ستیز باشند، ادامه داد: همه ما مسؤولان باید تلاش کنیم تا بروکراسی اداری کاهش دهیم تا ملت به‌راحتی به امور خود بپردازند.


 
حجت الاسلام علیزاده جابه‌جایی‌ها را امری طبیعی و دور از مسائل شخصی و جناحی دانست و بیان کرد: مسؤولیت‌ها ماندگار نیست اما خدمت‌رسانی به مردم ماندگار است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران اوقاف را دستگاه اهل بیت(ع) و قرآن دانست و یادآور شد: اوقاف در راستای شرع اسلام گام برمی‌دارد و برای اجرای نیت واقف و تبدیل امام‌زادگان به قطب فرهنگی تلاش می‌کند.


 
حجت الاسلام علیزاده از شناسایی و تنظیم پنج هزار و 300 سند اجاره اولیه موقوفات استان در سال گذشته خبر داد و گفت: 15 هزار و 11 سند اجاره موقوفات استان به‌روزرسانی شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، خدمت‌گذاری بی منت را وظیفه اصلی مدیران در جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: حرکت در مسیر الهی، ولایت فقیه، حفظ ارزش های حاکم بر نظام و خدمت به مردم باید رویکرد اصلی همه مدیران در نظام اسلامی باشد./950/202/ب1

ارسال نظرات