۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۳۲۵۰۷۸
استاد حوزه علمیه:

ذکر از بالاترین نعمات خدا به انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: از عظیم‌ترین نعمت‌های الهی به انسان، ذکر گفتن است چرا که انسان با گفتن ذکر با خدا و اولیای او هم سخن می‎شود واین بالاترین شرافتی است که خداوند به انسان عطا کرده است.
شجاعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه پنجشنبه در کلاس درس اخلاق که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: بهار، فصل نوشدن طبیعت است و بهار روح انسان ماه رجب، شعبان و رمضان است.

 

وی ماه رجب را زمینه آماده شدن برای ماه مبارک رمضان بیان کرد و گفت: انسان مومن در ماه رجب خود را برای ماه شعبان و در ماه شعبان خود را برای میهمانی و ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان آماده می‌کند و اگر کسی بخواهد در ماه رمضان معنای واقعی ماه ضیافت را درک کند باید از ماه رجب خود را برای میهمانی خدا آماده کند.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ماه رجب بهترین فرصت است تا انسان بتواند از نعمت‌ها و رحمت‌های الهی در ماه رمضان بهره مند شود.

 

شجاعی با اشاره به کیفیت یکی از اعمال ماه رجب، ابراز کرد: در ایام ماه رجب ذکر هزار لااله‌الا‌الله بسیار توصیه و سفارش شده چرا که این ذکر آثار سازنده‌ای در نهاد انسان دارد.

 

وی با اشاره به ادعیه این ماه، اظهار داشت: برای ماه رجب دعاهای فوق‌العاده‌ای بیان شده است که بیشترین آن را در مشاهد اولیای خدا می‌خوانیم.

 

شجاعی افزود: از عظیم‌ترین نعمت‌های الهی به انسان، ذکر گفتن است چرا که انسان با گفتن ذکر با خدا و اولیای او هم سخن می‎شود و این بالاترین شرافتی است که خداوند به انسان عطا کرده است.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پس اگر کسی توفیق ذکر یافت باید به این امر توجه کند که خداوند به او اذن و توفیق داده است.

 

شجاعی قیمت هر انسان را بر مبنای آرزوها و آرمان‌های او دانست و تصریح کرد: بهترین دلها، دلهایی است که بیشتر یاد خدا ‌کند و طالب عبادت خداوند باشد و برای ذکر خدا آرام و قرار نداشته باشد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: زیارت در این ماه بسیار سفارش شده است و ماه زیارتی امام رضا(ع) در این ماه است./813/202/ب1

ارسال نظرات