۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۳۲۵۱۰۵
امیر پوردستان:

ایران به هیچ‌عنوان در برابر دشمن غافلگیر نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این‌که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌عنوان در برابر دشمن غافلگیر نخواهند شد، گفت: امروز تمامی حرکت‌های دشمن رصد و توسط کارشناسان اطلاعاتی ارتش تحلیل و مناسب با آن ظرفیت‌های لازم برای مقابله ایجاد می‌شود.
امير پوردستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت 29 فروردین‌ماه، روز ارتش و نیروی زمینی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌عنوان در برابر دشمن غافلگیر نخواهند شد.
 
وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به حادثه کربلا و ایستادگی 72 تن از یاران باوفای امام حسین‌(ع) در کنار آن حضرت، اظهار داشت: به عنوان یک سرباز عرض می‌کنم یا اباعبدالله الحسین‌(ع) ملت بزرگ، متدین و ولایتمدار ایران اسلامی از وقتی اسلام را شناختند دل به او بستند و آن را رها نکردند و از همان ابتدا در خدمت اسلام و از مدافعان حرم اهل بیت‌(ع) بودند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: این روحیه تدین و ولایتمداری بود که وقتی فرزند برومند اباعبدالله از درون حسینیه جماران ندای تاریخی پدر بزرگوارشان را مطرح کردند که «هل من ناصر ینصرنی»، بدنه ارتش سران خود فروخته خود را رها کرد و با انبوهی از تجهیزات به عنوان بازوی مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران انجام وظیفه کردند.
 
امیر پوردستان در ادامه دشمنی آمریکای جنایتکار را با نظام اسلامی و ملت ایران یادآور شد و با بیان این‌که دشمنان از همان ابتدا برای فاصله انداختن بین ارتش و نظام اسلامی تلاش می‌کردند، گفت: کسانی که امروز می‌گویند نیاز به موشک نکداریم اوایل جنگ هم می‌گفتند ما نیاز به هواپیمای اف 14، ناو دریایی و زیردریایی و ارتش نداریم.
 
وی با بیان این‌که توطئه دشمنان نظام از سوی رهبر معظم انقلاب شناسایی شد و در یک تصمیم‌سازی حکیمانه مراتب به استحضار حضرت امام‌(ره) رسید، اظهار داشت: امام راحل نیز در یک تصمیم‌گیری شجاعانه 29 فروردین‌ماه را به نام روز ارتش نامگذاری کردند و به ارتش حیات دوباره و هویت دادند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش با تصریح بر این‌که ارتش به رسالت و مسؤولیت سنگینی که تاریخ این کشور بر عهده آن گذاشته به شایستگی عمل کرده است، ابراز کرد: ارتش در روزهای آغازین انقلاب دو کار عمده کمک به تشکیل سپاه پاسداران پس از فرمان امام راحل درباره آن و مقابله جدی با ضد انقلاب را به انجام رساند.
 
وی همچنین کنترل کامل مرزهای ایران و عراق، آموزش و اعزام دو و نیم میلیون سرباز به جنگ و تقدیم 46 هزار شهید در راه اسلام و انقلاب را بخشی از اقدامات نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت:‌ امروز نیز تمامی حرکت‌های دشمن در زمین، هوا و دریا رصد، توسط کارشناسان اطلاعاتی تحلیل و مناسب با آن ظرفیت‌های لازم برای مقابله ایجاد می‌شود.
 
امیر پوردستان در ادامه با اشاره به جنگ‌های نیابتی دشمن، گفت: دشمن با دیدن مؤلفه‌های بسیار زیاد قدرت در کشور ایران و رهبری هوشمند و خردمند که به زیبایی سکانداری می‌کند و ملت ایران پشت سر رهبر معظم انقلاب ایستاده‌اند و نیروهای مسلح ارتش و سپاه و بسیج پا در رکاب هستند، تهدید جدید گروهک‌های تروریستی و تکفیری را به راه انداخته است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که اشراف کامل بر تحرکات نیروهای تکفیری وجود دارد، تصریح کرد: راهبرد ارتش آن است که این گروه‌هک‌ها قبل از این‌که به مرزها برسند باید نابود شوند./920/پ202/ج1
ارسال نظرات